Contractmanagement

Heeft u eindelijk de tijdelijke professional gevonden die perfect past bij uw opdracht? Geweldig! Helaas zijn de administratieve en financiële taken die bij de inzet van de professional komen kijken behoorlijk tijdrovend en risicovol. Met onze service voor contractmanagement nemen wij de administratieve, financiële en juridische taken van het inhuren van Interim Professionals uit handen. U heeft geen omkijken naar contracten, facturen en timesheets. Ook hoeft u zich geen zorgen te maken of u risico’s loopt met betrekking tot bv. de WDBA: wij regelen alles voor u.

Behoud het overzicht

Onze contractbeheerders helpen u met het bewaren van overzicht. Bijvoorbeeld als u bij meerdere partijen personeel inhuurt, of als er een groot aantal interim professionals in uw organisatie werken. Wij nemen alle administratieve taken van u over, zodat u uw aandacht bij uw business kunt houden.

Geen risico’s voor u

In de Wet Keten Aansprakelijkheid staat dat u aansprakelijk bent wanneer een onderaannemer geen loonbelasting of premie afdraagt. Als onderdeel van onze service dekken wij deze risico’s voor u. Zo werken we bijvoorbeeld met een goedgekeurde modelovereenkomst in het kader van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Ook kunnen wij Verklaringen Omtrent Gedrag (VOG) opvragen of een Pre-Employmentscreening uitvoeren. Zo weet u zeker dat al uw Interim Professionals geheel volgens de regels voor u aan de slag zijn.

Het proces

Wilt u een professional inhuren, zonder de risico’s en de administratieve last van contracteren? Wij bemiddelen graag voor u. Met onze jarenlange ervaring hebben we een aanpak ontwikkeld waarmee we u gegarandeerd goed van dienst kunnen zijn. Voor u het weet, heeft u een externe professional al ingezet op een van uw projecten.

1. Afstemmen

U stuurt uw inhuurcontract op of als u dat wilt stellen wij een verhuurovereenkomst voor u op. Hierin wordt onze samenwerking netjes op papier gezet. In het geval van een zelfstandig professional controleren we met een OndernemersCheck of de professional en het samenwerkingsverband voldoet aan de Wet DBA. Samen met de professional en u controleren we of de onderlinge verwachtingen en afspraken kloppen. Zo voorkomen we misverstanden achteraf.

2. Aanleveren

U spreekt met ons af welke informatie u nodig heeft van de professional. Wij helpen vervolgens met het verzamelen de documenten en compleet maken van het dossier. Huurt u een zelfstandige in? Dan ontvangt u ook alle achtergrondinformatie van de Belastingdienst en de Kamer van Koophandel over de onderneming. Bovendien controleren wij of de professional voldoet aan de regels die gelden voor uw sector en helpen we met het aanvragen van specifieke documenten, zoals de VOG.

3. Contracteren

Wij stellen een voorbeeldcontract op en sturen dit op naar de professional. Dit is de inhuurovereenkomst. Hierin spreken we af dat De Staffing Groep de professional inhuurt. U ontvangt de documenten van de kandidaat. Na uw akkoord tekenen wij uw inhuurovereenkomst of sturen wij de verhuurovereenkomst op, waarin we afspreken dat u de professional van ons inhuurt.

4. Factureren

U heeft geen omkijken naar het afhandelen van de factuur met de professional. Wij ontvangen elke maand een urenspecificatie en vergoeden de gemaakte uren. U krijgt van ons een maandelijkse factuur waar alle kosten van het inhuren in zitten. Huurt u meerdere professionals in bij ons? Dan verzamelen we, als u dat wilt, alle kosten bij elkaar in 1 factuur. Wel zo overzichtelijk.

5. Uitbetalen

Wij nemen u zoveel mogelijk administratief werk uit handen bij contractmanagement. Daarom regelen wij de betaling van uw professionals. Wij keren hun vergoeding uit binnen 5 dagen nadat wij uw betaling hebben ontvangen, ongeacht uw betalingstermijn. Daarnaast bieden wij professionals de mogelijkheid om hun facturen versneld uitbetaald te krijgen.
De Staffing Groep is een familiebedrijf met een solide financiële positie en heeft de hoogste D&B-rating, dit betekent dat wij altijd netjes op tijd betalen.

Contact opnemen

Graag vertellen we u meer over hoe we rekening kunnen houden met uw persoonlijke wensen. Neem hiervoor contact op met Davine Bakker of bel haar op 030-6001584.