Titel

Sr. adviseur klantcommunicatie

Organisatie

De opdrachtgever is een regionale Nederlandse Netbeheerder die voornamelijk in de Randstad opereert. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het transport van elektriciteit en gas naar circa 2 miljoen huishoudens en industriële klanten.

Achtergrond opdracht

Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over klantcommunicatie naar alle klanten van onze klant. Bijvoorbeeld bij projecten met grote klantimpact. Of bij de optimalisatie van (online) content op basis van klanttevredenheid. Het continu verbeteren van bestaande uitingen, het ontwikkelen van nieuwe klantuitingen en het communicatiever maken van de organisatie zijn onderdeel van jouw werkzaamheden. Ook voer je regie op de organisatie van klantevenementen en coördineer je alle bijbehorende activiteiten. 
 
Je bent als adviseur klantcommunicatie ervaren in het creëren van creatieve en aansprekende content. Je houdt gemakkelijk meerdere ballen tegelijk in de lucht, kunt snel schakelen en je onderwerpen snel eigen maken. Jouw adviesvaardigheden zijn sterk ontwikkeld en vanuit een hands-on benadering werk jij goed samen met je collega’s. 
  
Je bent verantwoordelijk voor:

  • De vertaling van marketing- en communicatiebeleid naar klantcommunicatie-uitingen;
  • Het adviseren van lijnafdelingen op het gebied van klantcommunicatie bij complexe vraagstukken met impact op onze klanten;
  • Het continu verbeteren van onze (standaard) uitingen (online en offline) en ontwikkelen van nieuwe content en uitingen;
  • Adviseren over en regisseren van klantevenementen;
  • Een bijdrage leveren aan de teamresultaten van de afdeling Marketing.

De afdeling Marketing: voor een optimale klantbeleving
De activiteiten binnen de afdeling zijn gericht op het realiseren van de klantstrategie van onze klant en dragen hiermee direct bij aan onze organisatiedoelstellingen. We focussen ons op het realiseren van een optimale dienstverleningservaring bij onze klanten tegen de laagst mogelijke kosten. We ontwikkelen en implementeren strategieën die richting geven aan hoe we omgaan met onze klantkanalen, klantcommunicatie en producten en diensten. De afdeling Marketing bestaat uit 12 professionals.
 

Functie eisen

Wat breng je mee?

  • Je hebt een afgeronde opleiding communicatie of vergelijkbaar op HBO/WO niveau;
  • Je bent sterk in organiseren en plannen, een echte teamspeler en je neemt verantwoordelijkheid;
  • Je kunt complexe zaken snel doorgronden en vertalen naar het belang voor de klant;
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend en kunt goed schrijven;
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring als communicatieadviseur bij grote dienstverlenende organisaties;
  • Je bent een bevlogen en proactieve communicatie professional met hoge executiekracht;
  • Jij hebt gedegen kennis over alle communicatiedisciplines, zowel offline als online;
  • Je bent klantgericht en beschikt over sterk ontwikkelde communicatieve vaardigheden, organisatie sensitiviteit en je bent resultaatgericht;
  • Samen met je collega's draag je bij aan de goede reputatie van onze klant en stel je de klant centraal;

Opdracht informatie

Interesse? Reageer dan voor 14 december 17:00 uur met een recente cv, motivatie (toegespitst op de aanvraag/competenties), beschikbaarheid en het uurtarief (inclusief reis-, verblijfs- en parkeerkosten, kosten gebruik eigen telefoon en/of laptop, exclusief BTW).

Let op! -Een screening en/of assesment kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.
            -De opdrachtgever stuurt aan op het ‘bring youre own device’ principe.

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support