Titel

Servicedesk Medewerker

Organisatie

Het Ministerie van Economische zaken staat voor een duurzaam ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door aandacht te hebben voor onze natuur en leefomgeving. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland.

DICTU levert ICT en digitale diensten voor EZ en een aantal andere ministeries. Ze zet haar kennis en ervaring in om de beleids- en organisatie doelen van haar opdracht gevers optimaal te ondersteunen. Daarbij speelt ze in op de nieuwste technologische ontwikkelingen, zoals de Cloud. Ook borgt ze een hoogwaardige beveiliging van de gegevens die ze technisch beheert en bewaart.
Meer informatie vindt u op https://www.dictu.nl

Achtergrond opdracht

Fungeren als aanspreekpunt voor de eindgebruiker en bieden van ondersteuning. Indien mogelijk de call direct op lossen.Registreren van binnenkomende meldingen (via de mail) in de servicemanagement tool TOPdeskInregelen en uitgeven van tokens tbv telewerkfaciliteiten voor eindgebruikersToekennen van rechten op mappen en distributielijsten via toolingAanmaken gebruikersaccounts via toolingAnalyseren van meldingen om eventuele problemen te detecteren en signalerenRouteren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen waar nodigVoortgangsbewaking van openstaande meldingenInformeren van eindgebruikers over de status van de openstaande meldingVerstrekken van informatie over procedures voor aanvragen en gebruik van ICT middelenControleren op mandaathouder van binnenkomende aanvragen

Achtergrond opdracht
Als medewerker binnen het team Servicedesk van de divisie Werkplekomgevingen ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor de dagelijkse ICT dienstverlening voor diverse opdrachtgevers binnen het ministerie ven Economische Zaken. Op dit moment beslaat de te bedienen gebruikersorganisatie uit ca. 12.000 medewerkers. Maximale reistijd 1 uur.

Functie eisen

  • Uitstekende beheersing van de Nederslandse taal in woord en geschrift
  • Ervaring op een IT servicedesk, dit mag ook stage ervaring zijn
  • Maximale reistijd 1 uur

Competenties

  • Flexibel
  • Analytisch
  • Zorgvuldig
  • Zelfstandig
  • KlantgerichtS
  • ociale en communicatieve vaardigheden

Kennis

  • TOPdesk
  • Cloud omgeving
  • Citrix receiver, gebruik van citrix applicaties
  • Ervaring (skilled) servicedesk werkzaamheden
  • ITIL V3

Overige wensen

  • Ervaring op een IT SD, dit mag ook stage ervaring zijn

Opdracht informatie

Data interviews: zo spoedig mogelijk

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support