Titel

Senior Projectplanner

Organisatie

Energiebedrijf

Achtergrond opdracht

De Sr. Projectplanner rapporteert aan de Teamleider Projectbeheersing en is verantwoordelijk voor alle planning activiteiten in overeenstemming met procedures en specifieke eisen van het project, zoals omschreven in het project contract en het Project Control Handboek. De projectvoortgang is bewaakt, administratie en documentatie is volledig en correct en de eindejaar en einde projectverwachtingen zijn tijdig en correct verwerkt. De projectplanning is voor alle stakeholders bruikbaar.


SCOPE
De senior projectplanner beheert een eigen pakket aan grote en complexe projecten. De activiteiten omvatten het toepassen van Work Breakdown en Cost Breakdown principes in de planning, zorgdragen dat planningsdata correct en consistent wordt ingevoerd en onderhouden in het planning systeem om de integriteit van de planning te waarborgen, verzamelt informatie en data om de planning actueel te houden en levert planning rapportages en analyses voor (project)management rapportages. De Senior Planner onderhoud het planning dossier en levert (technische) planning expertise aan het projectteam. De Senior Planner moet in staat zijn om de resultaten van alle analyses te presenteren aan het management en klanten.

ACTIVITEITEN
Omvatten o.a.:

  • Opstellen en onderhouden van multidisciplinaire (detail)projectplanningen.
  • Je levert projectplanningen in een programma of project portfolio masterplanning.
  • Informatie uit contractstukken en/ of tenderdocumenten verzamelen om een (detail)planning op te kunnen stellen.
  • Gevraagd en ongevraagd reageren op planning- en risico vraagstukken voor tenders en projecten in uitvoering.
  • Planning helder uitleggen aan het projectteam.
  • Projectplanning uit de tenderfase omvormen naar een baseline planning voor projectbeheersing en ondersteuning.
  • (Interne) klanten meenemen in de keuzes die gemaakt zijn ten aanzien van de planning.
  • Tenderdocumenten reviewen en projectsamenvatting opstellen.
  • Het nauw samenwerken met alle verantwoordelijke project team leden en verzamelt actief (on-site) informatie die nodig is voor het managen, voorspellen en beheersen van de projectplanning. Opzetten en onderhouden van trending parameters voor het voorspellen van de waarschijnlijke duur van activiteiten.
  • Beoordelen en goedkeuren van de door onderaannemers ingediende planningen, toetsen van de verantwoording van de voortgang door de onderaannemer en toetsing van door de onderaannemer ingediende changes tov de totale planning.
  • Fysieke voortgang meting (percentage complete / earned value) op basis van planned vs actual man-uren analyse.
  • Het leveren van periodieke updates van de planning rapporten en prognoses tbv interne en externe stakeholders.
  • Het opzetten en onderhouden van trending parameters voor het voorspellen van de waarschijnlijke duur van activiteiten
  • Incidentele begeleiding van junior medewerker

Functie eisen

  • Groot verantwoordelijkheidsgevoel, zeer gemotiveerd en excellente communicatieve vaardigheden. Standvastig, stressbestendig en accuraat.
  • HBO werk- en denkniveau, Technische achtergrond is een pré,
  • 7+ jaar ervaring in projectplanning, in een relevante werkomgeving
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Relevante ervaring op het gebied van project management en contractmethodieken (Design and Construct, UAV-GC).
  • Applicatiekennis van MS Project is een harde eis
  • Basis Project Management (Prince2 / IPMA) kennis en vaardigheden
  • Basis Project Controls vaardigheden

Opdracht informatie

Let op! Het betreft een deta-vast constructie. De kandidaat dient akkoord te zijn dat hij/zij na +/- 7 maanden in vaste dienst komt bij de opdrachtgever.

Interesse?

Reageer dan uiterlijk vóór vrijdag 14  december 2018 tot 12:00 uur met een recent cv, motivatie, beschikbaarheid en het uurtarief (inclusief reis-, verblijfskosten, exclusief BTW). 

Gerelateerde opdrachten

Voor Projectmanagement