Titel

Senior Inkoper

Organisatie

De opdrachtgever is een Nederlandse energieonderneming. De onderneming is actief in Nederland, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk en België.

Achtergrond opdracht

Als (Senior) Inkoper ben jij de spil tussen leveranciers en de organisatie en je draagt zorg voor een efficiënte en adequate communicatie tussen alle partijen. Je bent verantwoordelijk voor het ten uitvoer brengen van het inkoopbeleid en voor het inkopen van de benodigde diensten. 
Als (Senior) Inkoper denk je verder mee over het bepalen van de inkoopstrategie en sluit je samen met de business units contracten die nodig zijn voor de uitvoering van hun dagelijkse werkzaamheden. 

Je bent in staat om op basis van de inkoopbehoefte van de business units een plan op te stellen, te presenteren en deze tot uitvoering te brengen. Je bent pragmatisch, weet wat er speelt in je marktgebied, biedt structuur en neemt initiatief voor het aandragen van kwalitatief hoogwaardige oplossingen die leiden tot klanttevredenheid. 

• Het participeren en vertegenwoordigen van inkoop in verschillende project teams. 
• Het in samenwerking met je stakeholders functioneel specificeren, tegen de zo optimaal mogelijke Total Cost of Ownership, van de inkoopbehoeften conform het initiële inkoopproces en het daarbij borgen van de kwaliteit van deze activiteiten. 
• Het bewaken en waar nodig verbeteren van interne en externe inkoopprocessen. 
• Het onderhouden en verder ontwikkelen van de samenwerking tussen de verschillende Business Units. 
• Het verzorgen van leveranciersbeoordelingen op basis van in- en externe gegevens. 
• Het binnenhalen van de buitenwereld en het gebruik maken van je netwerk. 

Je hebt lef, bent pro-actief, een hoog energie niveau, een positieve instelling en executiekracht. Zodat je de beoogde doelstellingen realiseert in een steeds sneller veranderende organisatie. Complexe trajecten kun je goed ontrafelen en deze vertalen naar werkbare en meetbare contracten

Functie eisen

Als (Senior) Inkoper ben je in staat om innovatieve en creatieve oplossingen uit de leveranciers markt te sourcen en deze vervolgens intern te “verkopen”. Je bent in staat om, met durf en constructief optreden, met de business in gesprek te gaan om zaken aan de kaak te stellen, zoals functionele eisen versus de traditionele bestekken. Vervolgens ben je in staat om de business en de leveranciers aan elkaar te verbinden in het toepassen van de externe oplossingen. 
Daarnaast is het volgende belangrijk: 

• Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau en enkele jaren relevante inkoopervaring. 
• Ervaring met de inkoop van Services zoals HR is een must, inleen en Callcenters pre. 
• Uitstekende communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden. 
• Consultative Selling skills 
• Een plan-to-act mentaliteit. 
• Affiniteit met duurzaam inkopen.

Opdracht informatie

Heb je interesse? Reageer dan z.s.m. met je CV en motivatie in een Word document.
Graag vernemen we per wanneer je beschikbaar bent, of je vakantieplannen hebt en tegen welk uurtarief (incl. reis-, parkeer- en verblijfkosten, incl. gebruik eigen laptop, mobiel) je jezelf aanbiedt.

 Let op!
- Onze opdrachtgever stuurt op het " bring your own device principe". Wij vragen de externe medewerker gebruik te maken van een eigen mobiele telefoon en/of laptop.
- Een screening kan onderdeel van de procedure zijn.
​- Er kan gevraagd worden om een geldig VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor de kandidaten zelf

Gerelateerde opdrachten

Voor Overig