Titel

Senior Implementatie manager

Organisatie

Rijksoverheid

Achtergrond opdracht

Onze klant is bezig met een platform (verwijsindex) waarmee belangstellende burgers, journalisten, juristen en ambtenaren toegang hebben tot alle, door de op het platform aangesloten overheidsinstellingen, openbaar gemaakte documenten. Overheidsinstellingen kunnen documenten aanleveren via een loket of koppelvlak (vanuit bijvoorbeeld hun DMS of zaaksysteem), met als bedoeling deze openbaar en vindbaar te maken.


Het document wordt verrijkt met gestandaardiseerde metadata en koppelingen, waarna het wordt opgeslagen (optioneel). Het document is daarmee vindbaar geworden in een portaal waar belangstellenden kunnen zoeken. In 2020 worden de eerste pilots uitgevoerd met 2 partijen. Voor de implementatie aan de kant van aansluitende partijen zoeken wij een senior implementatiemanager. De senior implementatiemanager vormt de primaire verbinding tussen onze klant en andere overheidsorganisaties voor zover het betreft aansluiting op het platform.


Tot de taken van de senior implementatiemanager behoren:

  • Het verzorgen van alle communicatie rondom het platform naar rijksoverheid en decentrale overheden;
  • Het opzetten en verzorgen van (onderling samenhangende) presentaties, toelichtingen en demonstraties aan overheden;
  • Het opzetten en geven van trainingen;
  • Het volledig managen van aansluiting van overheidsorganisaties op het platform, bestaande uit het formaliseren van (werk)afspraken, afstemmen met projectmanagement over aansluitingen, planningen, voorbereiden en managen van nazorg en trainingen;
  • Vertegenwoordigen van onze klant/het platform bij diverse relevante werkgroepen op rijks- en decentraal niveau, bij koepelorganisaties en richting belangenorganisaties;
  • Samenwerken met verschillende projecten binnen de (rijks)overheid inzake het bereiken van een open overheid;
  • Vertegenwoordigen van, op het platform aangesloten, organisaties bij de doorontwikkeling, alsmede het organiseren van inspraak van deze organisaties bij de doorontwikkeling.

De senior implementatiemanager werkt namens de project- en programmamanager van het platform en verzorgt voor hen de totale afstemming met de aansluitende rijks- en decentrale overheid, qua communicatie, implementatie van en aansluiting op het platform. De senior implementatiemanager rapporteert aan de projectmanager.

Functie eisen

Eisen:

  • Universitair werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met implementatie van ICT-gerelateerde veranderingen;
  • Beschikt over een eigen (ontwikkel-)laptop met toegangswachtwoord, versleutelde harde schijf (encryptie) en antivirussoftware t.b.v. de uit te voeren werkzaamheden.

Wensen:

  • Minimaal 1 jaar ervaring met werkzaamheden rond open overheidsinformatie;
  • Kennis van en ervaring met informatiemanagement, verandermanagement, projectmanagement;
  • Kennis van en ervaring met rijksoverheidsorganisaties;
  • Kennis van en ervaring met lokale overheden;
  • Ervaring met het opzetten en geven van trainingen;
  • Goede communicatieve vaardigheden (overtuigend in woord, schrift, presentaties, demonstraties);
  • Ervaring met het managen van stakeholders binnen en buiten de eigen organisatie en kan belangen met elkaar verbinden;
  • Kennis van en ervaring met het domein (overheidspublicaties, regelgeving, uitvoerings- en beleidsinformatie, publicatieprocessen) en de relevante stakeholders.

Competenties:

  • Beheerst de Nederlandse taal op het niveau dat nodig is voor de genoemde werkzaamheden en is communicatief vaardig in woord en geschrift;
  • Pragmatisch en resultaatgericht;
  • Proactief: signaleert verbeteringen, doet suggesties voor oplossingen en wordt niet zenuwachtig van meedenken en meepraten;
  • Kan blokkades wegwerken door het heft in eigen handen te nemen;
  • Stressbestendig en kan onder allerlei omstandigheden de juiste prioriteiten stellen;
  • Gezond balans tussen korte- en langetermijnvisie. Aandacht voor continuïteit en evolutie van systemen over de lange termijn.

Opdracht informatie

Interesse? Stuur ons dan uiterlijk maandag 25 mei tot 12.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.


Let op

  • Gesprekken vinden plaats op woensdag 3 juni 2020;
  • Vacature kan mogelijk eerder van de website verwijderd worden bij het vinden van een passende kandidaat;
  • CV in het Nederlands (max 8 pagina's) en in WORD format aanleveren;
  • Bij start van de opdracht dient er een geldig VOG verklaring aangevraagd te worden. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening van de kandidaat.

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support