Titel

Senior Contractmanager

Organisatie

Als wereldwijd opererende organisatie is BZ sterk afhankelijk van een goede informatievoorziening en

bijbehorende IT-dienstverlening. Zeker met de vernieuwingsagenda van BZ, zoals Modernisering Diplomatie, OSagenda en hervorming van het personeelsbeleid, is een betrouwbare digitale informatievoorziening onmisbaar voor de innovatie van de BZ-organisatie. Actuele thema’s op dat gebied zijn: e-dienstverlening, digitalisering van processen en archieven, plaats-, tijd- en apparaat-onafhankelijk werken, digitaal samenwerken, clouddiensten en social media, big data analysis, open data.


Een van de takken van integrale bedrijfsvoering bij BZ is IT-regie. IT-regie is de verantwoordelijkheid van Cluster DBV/IV, dat zorgt voor een goede afstemming tussen de vraag naar en het aanbod van IT-diensten bij het ministerie, op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau. De vraag naar IT-diensten komt voort uit de ontwikkelingen en behoeften van dienstonderdelen en posten. Het aanbod van IT-diensten wordt geleverd door een palet van externe IT-leveranciers, waaronder het rijksbrede SSC-ICT.


Om tot een goede IT-regie te komen werkt DBV/IV veel samen met dienstonderdelen en posten. Voor elke directie/post zijn er contactpersonen en adviseurs beschikbaar. Per BZ-sector fungeert een businessdomeinteam.

Ook participeert DBV/IV actief in interdepartementale verandertrajecten en projecten om vanuit BZ bij te dragen aan het rijksbrede IT-beleid. DBV/IV werkt veel samen met de andere clusters van DBV teneinde een meer integrale bedrijfsvoering voor BZ te bewerkstelligen.


Speerpunten van DBV/IV daarbij zijn:

• optimale bestuurbaarheid van de IT door de top

• adequate ondersteuning van de Chief Information Officer (CIO) van BZ

• professionele I-regie (processen en expertise)

• wendbaarheid en innovatie in de informatievoorziening van BZ

• maximale synergie met andere ministeries

Functie eisen

  • Ervaring binnen complexe organisaties en/of binnen de Rijksoverheid met soortgelijke werkzaamheden
  • MBO+ /HBO werk- en denkniveau
  • Bij voorkeur NEVI 1 of gelijkwaardig


Wensen:

Overige eisen, wensen en competenties:

  • Dienstverlenend en Resultaatgericht
  • Daadkrachtig en Stressbestendig
  • Gestructureerd en nauwkeurig
  • Affiniteit met ICT en ervaring met MS-Office en sharepoint
  • Ervaring binnen een diplomatieke omgeving is een pré
  • Organisatiesensitiviteit
  • Communicatief vaardig, zakelijk, verbinder en onderhandelingsvaardigheden
  • Zowel zelfstandig als in teamverband succesvol functioneren

Achtergrond opdracht

Een energieke contractmanager. Ben jij enthousiast, actiegericht en werk je graag samen met anderen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Je komt te werken in een team met 7 collega’s bestaande uit een coördinator contractmanagement, 2 Senior contractmanagers, 2 contractmanagers, 1 contractuitvoerder en 1 contractbeheerder. Belangrijk is dat je zelfstandig de werkzaamheden kan uitvoeren in nauwe samenwerking met ons. Zelfstandigheid, pro activiteit en creativiteit zijn passend binnen het team. Jouw werkzaamheden richten zich zowel op contractuitvoering als contractmanagement. De nadruk ligt op het implementeren van de contracten. De opdracht is voor 32-36 uur (4*9 is ook bespreekbaar). Hybride werken is mogelijk. Iedere woensdag werkt het team in principe op kantoor en om de donderdag (1x in de 2 weken) vindt er een teamoverleg plaats op kantoor.


Wat je gaat doen

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

Contractuitvoering:

  • Uitvoeren en begeleiden van de minicompetities en functionele uitvragen vanaf behoeftestelling tot opdrachtverstrekking o.a.:
    • Opstellen van uitvraagdocumenten
    • dviseren over het Programma van Eisen
    • Adviseren over gunningscriteria
    • Controleren van de ontvangen offertes
    • Plannen en organiseren van gesprekken en demo’s
    • Schrijven van gunnings- en afwijzingsbrieven
  • Opstellen van de overeenkomst:
    • Aanspreekpunt voor de leveranciers over lopende uitvragen
    • Dossieropbouw en archivering
  • (Mede) opstellen van uitvoeringsrapportages over de contracten

Contractmanagement:

  • Deelnemen aan diverse (transitie)projecten
  • Deelnemen aan en/of initiëren van (project) overleggen
  • Overige voortkomende werkzaamheden t.b.v. de diverse (transitie)projecten
  • Contacten/relaties onderhouden met leveranciers en interne stakeholders
  • Contractlife cycle management


Achtergrond

Je werkomgeving

Bij BZ zijn wereldwijd circa 5.000 medewerkers werkzaam op vertegenwoordigingen in 130 landen. Deze vertegenwoordigingen zijn verbonden in één wereldwijde ICT-infrastructuur bestaande uit diverse informatiesystemen, netwerken en communicatiemiddelen. Als wereldwijd opererende organisatie is BZ sterk afhankelijk van een goede informatie¬voor¬ziening en bijbehorende ICT-dienstverlening. In de ontwikkeling naar een moderne Nederlandse diplomatie is betrouwbare digitale informatievoorziening onmisbaar. De Directie Bedrijfsvoering (IDI i.o.) is een regieorganisatie en adviseert, begeleidt en ondersteunt de afdeling Informatievoorziening de departementsleiding, directies en posten op het gebied van informatievoorziening en ICT-dienstverlening. ICT-diensten worden geleverd door externe leveranciers. IDI i.o. is de partner voor directies en posten als het gaat om de inzet van nieuwe moderne ICT en de aanpassing en verbetering van bestaande ICT-diensten.

Opdracht informatie

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 16 mei 2022, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

  • Eventuele intake gesprekken vinden plaats op 24 en 25 mei op locatie in Den Haag. Gelieve hier rekening mee te houden.

Mail mij deze opdracht