Titel

Senior Business Analist

Organisatie

UWV te Amsterdam


Let op: CV volledig in het Nederlands (maximaal 7 pagina’s).

Functie eisen

  • Achtergrond in bijvoorbeeld informatica, informatiekunde of vergelijkbaar
  • Gevoel bij technische aspecten van wijzigingen en kun je daarbij de juiste vragen stellen aan bijvoorbeeld ict architecten of functioneel beheerders om hieraan de business requirements te koppelen
  • Bij voorkeur kennis van klantinteractie (telefonie, digitaal), customer Journey, en Omnichannel. Daarmee ben je een sparringpartner voor de business en de diverse projecten
  • Ervaring als analist in een Agile context
  • Tenminste 4 jaar ervaring in de rol van (business) analist, bij voorkeur in een complexe (overheids) omgeving

Competenties

  • Communicatief sterk en in staat om mensen te verbinden. De klant staat prominent centraal bij je integrale analyses en je kunt de consequenties van veranderingen goed inschatten
  • Je bent proactief, kwaliteitsgericht en creatief. Je bent in staat om belangrijke informatie goed op te pikken uit mondelinge mededelingen, waarbij je relevante vragen stelt en adequaat ingaat op reacties

Achtergrond opdracht

De functie van Business Analist vervul je binnen het domein IV Klantencontact, als onderdeel van de grotere divisie Klant & Service (K&S). Je hebt in deze rol de mogelijkheid om aan de basis te staan van de veranderingen binnen de divisies Klant & Service van UWV. Klant & Service en IV in het bijzonder biedt een dynamische omgeving met veel ontwikkelingen, die vaak impact hebben op een keten van verschillende actoren. Klantencontact handelt de vragen van klanten af. Dit gebeurt door ongeveer 900 medewerkers verdeeld over 3 vestigingen (Goes, Almere en Groningen).


Door jouw analyses en opgestelde specificaties, het verbinden van de diverse afdelingen & mensen en jouw proactieve adviserende rol borg je de continuïteit van de uitvoering bij veranderingen. Ook adviseer je hoe we het beter kunnen doen. Jouw aandachtsgebied is scopafijth-breed waarbij de klant centraal staat. 


Als Business Analist onderzoek je wat nodig is om onze klanten goed te ondersteunen. Natuurlijk zorgt UWV ervoor dat ook de klanten bediend kunnen worden die niet digi-vaardig zijn, bv via het Klant Contact Centrum. Ook voor de applicaties die hiervoor worden gebruikt, kun je in jouw toekomstige rol als analist worden ingezet. Wat je doet is dus direct heel zichtbaar voor de klanten van UWV.


Je komt terecht in een multifunctionele omgeving. Een brede ervaring als analist is daarom een pre. Je krijgt de volgende taken en verantwoordelijkheden:

  • Je maakt inzichtelijk wat de behoeftes en eisen van klanten en andere stakeholders zijn (SCOPAFIJTH), je voert de probleemanalyse uit, je biedt oplossingsalternatieven en geeft adviezen over oplossingsvoorstellen;
  • Je geeft (mede) vorm aan projectvoorstellen en projectstartarchitectuur;
  • Je levert als teamspeler een belangrijke bijdrage aan de resultaten van ons team.


Gunningcriteria

Kom je bij ons werken dan kies je voor onze uitdagende ICT-omgeving en voor samenwerking. We bieden jou de kans om ons team te versterken en mee te werken aan de ambities van de UWV-divisie Klant & Service.

 

In elk geval beschik je over het volgende:

  • Je hebt een achtergrond in bijvoorbeeld informatica, informatiekunde of vergelijkbaar;
  • Tenminste 4 jaar ervaring in de rol van (business) analist, bij voorkeur in een complexe (overheids) omgeving;
  • Je hebt ervaring als analist in een Agile context en/of weet je in deze omgeving aan te passen aan de dynamiek.


De aanvullende competenties, naast klantgerichtheid, samenwerken en resultaatgerichtheid, zijn:

  • Je kunt goed hoofd en bijzaken scheiden en wil weten hoe het precies zit;
  • Je bent communicatief sterk en in staat om mensen te verbinden. De klant staat prominent centraal bij je integrale analyses en je kunt de consequenties van veranderingen goed inschatten;
  • Nieuwe ontwikkelingen dagen je uit. Je ben in staat richting te geven aan je omgeving en je ideeën en analyses met impact te brengen;
  • Je hebt bij voorkeur kennis van klantinteractie (telefonie, digitaal), customer Journey, en Omnichannel. Daarmee ben je een sparringpartner voor de business en de diverse projecten;
  • Ook heb je gevoel bij technische aspecten van wijzigingen en kun je daarbij de juiste vragen stellen aan bijvoorbeeld ICT architecten of functioneel beheerders om hieraan de business requirements te koppelen;
  • Je bent klant- en resultaatgericht en werkt op eigen initiatief samen met anderen aan een gezamenlijk resultaat;
  • Je bent proactief, kwaliteitsgericht en creatief. Je bent in staat om belangrijke informatie goed op te pikken uit mondelinge mededelingen, waarbij je relevante vragen stelt en adequaat ingaat op reacties.

Opdracht informatie

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 17 januari 2022, voor 16.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

 

De locatie van de uit te voeren werkzaamheden kan i.v.m. COVID-19 afwijken.

Mail mij deze opdracht

Gerelateerde opdrachten

Voor Business Analysis & Process Management