Titel

Security en Quality Officer

Organisatie

Financiële dienstverlening.


Let op: Helaas kunnen wij voor deze functie geen ZZP, doorleen of payroll kandidaten voorstellen.


*Betreft de datum/het tijdstip waarop uiterlijk de CV’s aangeboden kunnen worden. Vacature kan mogelijk eerder ingevuld worden.

Achtergrond opdracht

Security en Quality Officer (SQO)

De klant verzorgt de pensioenadministratie van en belegt de pensioenpremies voor miljoenen deelnemers van pensioenfondsen ten behoeve van een goed pensioen. Binnen de klant is SQO verantwoordelijk voor beleid en handhaving van informatiebeveiliging, business continuity en kwaliteitsmanagement voor IT-processen. Op het gebied van kwaliteitsmanagement heeft PGGM al 15 jaar ervaring en wordt er momenteel een actualisatie gedaan. De klant is gecertificeerd voor ISO-normen voor kwaliteit, informatiebeveiliging, bedrijfscontinuïteit en IT-servicemanagement.


Voor het uitvoeren van de werkzaamheden rond kwaliteitsmanagement, het verbeteren hiervan en het inrichten van rapportage en dashboards zijn wij op zoek naar een bevlogen en betrokken collega. De aanstelling is van tijdelijke aard voor 3 maanden (met een optie tot verlenging)


Jouw functie/rol

Als Quality Officer werk je aan het beheersen en verbeteren van de IT-processen in de business units van de klant en de IT afdeling. Je werkt hierbij samen met de procesmanagers en proceseigenaren en rapporteert aan Hoofd SQO.


Taken

  • Het vernieuwen van het kwaliteitssysteem met beleid, procesbeschrijvingen en inrichten van PDCA-cycli op operationeel, tactisch en strategisch niveau.
  • Ondersteunen van de proceseigenaren en –managers met de beheersing en verbetering van de IT-processen, zodat deze efficiënter en effectiever worden. In het bijzonder help je met het opnieuw beschrijven van de IT-processen en –diensten en de implementatie van controls.
  • Definiëren van metrics en inrichten van dashboards voor teams en management. 
  • Vraagbaak zijn en verhogen van het bewustzijn binnen de IT-organisatie m.b.t. kwaliteitsmanagement.
  • Mede ervoor zorgen dat de huidige certificering gehandhaafd blijft.

"Vacature kan mogelijk eerder ingevuld worden"

Functie eisen

Profiel

We zoeken iemand die de handen uit de mouwen steekt en samen met een collega quality officer en een projectleider de genoemde vernieuwing effectief weet aan te pakken. Daartoe heeft de kandidaat relevante ervaring en kennis van het domein, zodat hij/zij snel kan schakelen en gerichte sturing kan geven aan de veelal senior proceseigenaren en procesmanagers binnen IT. Geen ’rauwdouwer’ of crisis manager, maar een resultaatgerichte quality manager die doorpakt met respect voor de medewerkers en hun kan helpen en bijsturen met zijn/haar ervaring.

  • Je hebt ruime ervaring met kwaliteitssystemen en in het inrichten van beheersing van IT
  • Je bent goed bekend met ISO en ITIL en hebt aantoonbare ervaring met de implementatie hiervan in de IT-organisatie
  • Je bent praktisch, resultaatgericht en communicatief vaardig;
  • Je hebt kennis en vaardigheden op gebied van organisatieontwikkeling en verandermanagement.

Opdracht informatie

Interesse?

Reageer dan vóór 12 augustus 2020 voor 17.00 uur met een recent *CV, motivatie, beschikbaarheid, vakantieplannen en het uurtarief (incl. reis en verblijfskosten, excl. BTW).

Let op: 

  1. CV alleen Nederlandstalig in WORD-format (max. 10 pagina's). 
  2. Vacature kan mogelijk eerder van de website verdwijnen bij het vinden van een passende kandidaat.

Gerelateerde opdrachten

Voor Projectmanagement