Titel

Projectleider informatiehuishouding

Organisatie

De Tweede Kamer is onderdeel van het parlement of de Staten-Generaal. De leden van de Tweede Kamer vertegenwoordigen de Nederlandse kiezers. Een andere benaming voor de Kamerleden is dan ook volksvertegenwoordigers.

De Tweede Kamer vergadert en stemt over politieke onderwerpen. De Tweede Kamer maakt samen met de regering nieuwe wetten en controleert of de regering haar werk goed doet. De Tweede Kamer speelt ook een belangrijke rol bij de vorming van beleid.

 

Functie eisen

  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met projectmanagement op gebied van informatievoorziening en informatiehuishouding;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met werken bij de overheid;
  • Prince2 of IPMA-D gecertificeerd;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Affiniteit met de overheid in het algemeen en met het werk van de Tweede Kamer in het bijzonder;
  • Naast het cv is een motivatiebrief met toelichting op de ervaring van de projectleider een vereiste.

Kerncompetenties

  • Resultaatgericht
  • Organisatiesensitief
  • Proactief
  • Communicatief vaardig
  • Flexibel handelend
  • Je weet jouw projectteam te motiveren

Achtergrond opdracht

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het plannen, organiseren, aansturen en realiseren van een of meer projecten die bijdragen aan de doelstelling van het programma VITK. Je legt verantwoording af aan de programmamanager over de voortgang van jouw projecten. Je adviseert over de inrichting en aanpak van het project en je hebt te maken met verschillende schakels, zowel intern (medewerkers) als extern (leveranciers). Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de projectresultaten. Aan de hand van informatie uit verschillende bronnen en in nauwe afstemming met betrokkenen ben je verantwoordelijk voor het opstellen van alle relevantedocumenten, zoals projectplannen.

Werkzaamheden



  • Opstellen van plannen van aanpak, planning en overige benodigde projectstukken;
  • Coördineren van werkzaamheden van projectmedewerkers;
  • Sturen op de voortgang, budget, scope, kwaliteit en onderlinge afstemming van de werkzaamheden;
  • Opstellen van projectvoortgangsrapportage;
  • Aanleveren van input voor de programmavoortgangsrapportages;
  • Voorbereiden van besluitvorming over de inhoudelijke en operationele aspecten van het project;
  • Stakeholdermanagement.

Opdracht informatie

Interesse?



Stuur ons dan uiterlijk 18 mei, voor 16.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.



 

Mail mij deze opdracht

Gerelateerde opdrachten

Voor Projectmanagement