Titel

Project- en procescoördinator

Organisatie

Let op! Bij deze opdrachtgever mogen we geen ZZP'ers aanbieden. Kandidaten moeten binnen één uur reisafstand van Groningen wonen.
Het betreft een inzet van 24 uur per week.  

Achtergrond opdracht

Inleiding afdeling en/of project:
Alle projecten met een ICT component volgen binnen de opdrachtgever hetzelfde projectenproces, gebaseerd op PRINCE2. De project- en procescoördinator (PPC) beheert het proces en coördineert diverse activiteiten in het proces. Een voorbeeld van deze activiteiten is het maandelijkse inloopspreekuur met de belangrijkste stakeholders voor ICT projecten. Het doel van dat overleg is om te garanderen dat de stakeholders weten welke projecten er lopen en vroegtijdig hun betrokkenheid bij een project kunnen verhogen als ze dat nodig achten. De PPC zorgt dat het overleg plaatsvindt, dat de juiste projecten op de agenda staan en dat achteraf voor iedereen duidelijk is wat de afspraken zijn.
Het betreft een functie met afwisselende werkzaamheden. Eén van de rollen van de PPC is key-userschap van de SharePoint ICT-projectensites. Gezien het feit dat de projectensites onlangs gemigreerd zijn naar SharePoint Online, is kennis hiervan een pre.
 
Een andere rol is bijdragen aan de verantwoordelijkheden van de Unit Controller op het gebied van Risk en Compliance. Hier wordt ad hoc invulling aan gegeven, waarbij gedacht kan worden aan zaken als het standaardiseren van risicodossiers. Tot slot is er de rol functioneel systeembeheerder van een rapportagetool in Microsoft SSRS. Het is hierbij van belang dat je beschikt over analytische vaardigheden, probleemoplossend bent, goed kunt prioriteren en bekend bent met agile werken. In deze rol wordt er nauw samengewerkt met key-users en technisch systeembeheer.
 
De taak binnen omvat:

  1. Beheren en borgen compliance projectenproces en coördineren diverse procesactiviteiten
  2. Key-user SharePoint projectsites en ICT Projectenprocessite
  3. Ad hoc ondersteuning Unit Controller, met name met betrekking tot Risk & Compliance
  4. Functioneel systeembeheer rapportagetool in SSRS

Functie eisen

  • Vaardig met SharePoint Online
  • Kennis van PRINCE2
  • Vaardig met MS Office en O365 (Excel, Word, PowerPoint, OneNote etc.)
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden
  • Sterke analytische vaardigheden
  • Kan goed prioriteren
  • Proactief
  • Affiniteit met ICT
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal
  • HBO geschoold

Functiewensen voor deze vacature:

  • Ervaring met PRINCE2 en/of SCRUM/agile
  • Kennis van ITIL
  • Kennis van en ervaring met het werken met Microsoft TFS
  • Kennis van en/of ervaring met Microsoft SSRS (of soortgelijke tool zoals Microsoft Power BI)
  • Kennis van en/of ervaring met verandermanagement
  • Sterk gevoel voor verantwoordelijkheid
  • Pragmatisch

Opdracht informatie

Let op: intakegesprekken vinden plaats op donderdag 20 juni 2019.
Interesse?
Stuur ons asap je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.