Titel

Programma- en/of Projectleider P2P

Organisatie

De opdrachtgever is een regionale Nederlandse Netbeheerder die voornamelijk in de Randstad opereert. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het transport van elektriciteit en gas naar circa 2 miljoen huishoudens en industriële klanten.

Achtergrond opdracht

De klant wenst een uniform ingericht en verbeterd P2P-proces, transparantie, een gebruiksvriendelijke interface en beschikbaarheid voor alle ketens en bedrijfsonderdelen, rekening houdend met specifieke behoefte en ondersteund door geïntegreerde systemen. Het inrichten van P2P moet leiden tot een optimaal functionerende omgeving met tevreden gebruikers en financiële en kwalitatieve verbeteringen.

Daarnaast heeft de klant zich op korte termijn als onderdeel van P2P tot doel gesteld een efficiënt(er) facturatieproces in te richten met de daarbij behorende systemen. Een en ander ten behoeve van het structureren van processen met betrekking tot beheer, controle en routering van facturen en het verbeteren van het behalen van betaaltermijnen, alsmede de productiviteit van de afdeling en een voor de business minder tijdrovend goedkeuringsproces.

Vanaf medio augustus gaat de klant over op SAP Invoice management. De P2P expert zorgt voor hands-on implementatie, waarbij hij / zij de schakel vormt tussen ICT en de business en praktisch handen en voeten geeft aan een tijdige implementatie; van het maken van het implementatieplan, zorg dragen dat de business wordt getraind tot en met de ingebruikname en de gebruikersinstructies.

Van de P2P expert wordt verwacht dat hij/ zij in samenspraak met de verschillende stakeholders bij de opdrachtgever de uitgangspunten, doelstellingen en te verwachten resultaten) bepaalt, de relevante bestelkanalen analyseert, een projectplan opstelt en ondersteunt bij de keuze voor en aanbesteding van de technische en procesmatige oplossing. De feitelijke inrichting en implementatie kan een vervolgonderdeel zijn van de opdracht. 
De P2P expert werkt samen met de manager Finance & Accounting en de Categorie Manager Inkoop Business & Support Services, verantwoordelijk voor respectievelijk de inrichting van SAP SIM en P2P.

Je bent verantwoordelijk voor:   

  • Implementatie SAP SIM
  • Visie en plan van aanpak P2P


Het aanvragen van een VOG-verklaring maakt onderdeel uit van de procedure. De kosten voor deze verklaring zijn voor eigen rekening.

 

Functie eisen

Wat breng je mee?

  • HBO werk- en denkniveau 
  • Minimaal 10 jaar relevante werkervaring in de rol van programma- of projectleider P2P alsmede inrichting en implementatie
  • Ervaring in vergelijkbare branches is een pre
  • Je bent resultaatgericht en communicatief vaardig
  • Verder beschik je over organisatiesensitiviteit en heb je een goed ontwikkeld analytisch vermogen

Wensen:

  • Proactieve instelling
  • Klantgericht
  • Nauwkeurig
  • Resultaatgericht

Opdracht informatie

Interesse? Reageer dan voor 18 juli voor 17:00 uur met het recente CV, motivatie, beschikbaarheid en het uurtarief (inclusief reis-, parkeer- en verblijfskosten, exclusief BTW).

Gerelateerde opdrachten

Voor Overig