Titel

Procescoordinator DCNS

Organisatie

Het Shared Service Centrum ICT (SSC-ICT ) van en voor het rijk, is onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk. Zij servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. SSC-ICT ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen zij ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen zij dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.


Nederlands cv max 5 pagina’s.

Alle gevraagde eisen moeten verplicht terug te vinden zijn in het CV van de aangeboden kandidaat.

Aan de hand van de harde eisen graag puntsgewijs toelichting geven of de kandidaat voldoet aan de eis met verwijzing naar de pagina’s in het cv!

Functie eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare kennis van Incidentmanagement conform ITIL binnen grote organisaties
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare kennis van Changemanagement conform ITIL binnen grote organisaties.


Wensen:

  • Ervaring in werken bij (rijks) overheid en of vergelijkbare bij grote ICT organisaties
  • Kennis van Agile SCRUM, SaFe Agile, ITIL Tooling zoals ServiceNow of TopDesk
  • HBO Werk en denkniveau


Competenties:

  • "ziet werk" : Ook als geen directe (project) opdracht ligt, is er altijd iets te doen en daar heb je oog voor
  • Goede sociale vaardigheden, stapt makkelijk op mensen af en stelt vragen

Achtergrond opdracht

Proces coordinator Datacenters en Netwerken

Deze functie bestaat uit een aantal aandachtsgebieden

  • (Major-) Incident coordinator
  • Problem coordinator
  • Asset management


Daarnaast ben je verantwoordelijk voor:

  • Licentiemanagement
  • Studie coördinatie


(Major-) Incident coordinator

Bij Netwerken en Datacenter zijn we verantwoordelijk voor “de heipalen en het beton” van de datacenters en panden. Basisinfrastructuur dus. Als daar een verstoring optreedt leidt dat vaker dan op andere gebieden al direct tot een Major Incident. Als Incident coördinator zit je namens Netwerken in een team coördinatoren van alle afdelingen en werk je samen met hen en je eigen collega’s van Netwerken aan de analyse van het incident en begeleid je de RCA (Root Cause Analysis). Samenwerken gebeurd veel virtueel en in onder andere een WhatsApp groep weten de diverse coördinatoren goed te vinden en zijn de lijnen super kort. Ook komen de coordinatoren geregeld samen om de werking van het proces zelf te bespreken en verbeteringen door te voeren.


Problem coordinator

Problems ontstaan onder andere uit of naar aanleiding van Incidenten. Ze kunnen ook worden geïnitieerd zonder dat er een incident of major aan vooraf gaat, maar waar we wel van een degelijk proces gebruik willen maken om achter de Root Cause van iets wat we uitgezocht willen hebben willen komen.


Asset management

We zijn verantwoordelijk voor meer dan 10.000 CI’s. In het kader van LifeCycle Management zijn we constant bezig met het vervangen van zaken. Daar is het van groot belang dat we de CMDB up to date houden en ook dat we zorgen dat onze leveranciers waar en onderhouds- en supportcontracten mee hebben weten dat items in- en uit productie gaan. Er zijn jaarlijks grote bedragen met onderhoud en support gemoeid.


Je bent er ook verantwoordelijk voor om samen met leveranciers en onze eigen productspecialisten te bepalen wat de Product LifeCycle is, wanneer CI’s uit support gaan en dus vóór welk moment deze vervangen dienen te worden. LicentiemanagementVan een aantal leveranciers hebben we systemen in ons netwerk staan waar licentiegebruik worden bijgehouden. Je houdt binnen die systemen het licentiegebruik in de gaten, hebt er contact over met de leveranciers en rapporteert hierover aan Team management.Studie coördinatie Onze 80 engineers moeten regelmatig bijscholen en jij helpt ze samen met onze studie-partners met het vinden van de juiste cursus, het inschrijven en het bewaken van de voortgang. Wie zoeken wij?Je hebt hands on ervaring met in ieder geval Incident- en Problemmanagement en je houdt van orde en netheid (Asset en Licentiemanagement). Naast dat je een opgeruimd persoon bent ben je in staat om in een soms hectische en best grote organisatie je kalmte en overzicht te bewaren.


Achtergrond opdracht:

Het Overheids Datacenter (ODC) Housed en Host oa 7 ministeries en en aantal andere (Rijks) overheids instanties. Binnen deze complexe omgeving heeft SSC ICT zowel de Enterprise (voor een individueel ministerie) als de Service Provider rol.Binnen de afdeling Netwerkbeheer kennen we een aantal teams: Datacenter LAN (CISCO routing en Switching), Services (DNS, Netscaler, F5, Vasco, Proxy, Security (Firewalls CISCO ASA, Firepower, Fortinet Fortigate en Fortimanager, Algosec) en Campus (Haagse panden en Ambasades LAN en WiFi).

Opdracht informatie

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 18 mei 2022, voor 12.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

Mail mij deze opdracht

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support