Titel

Office365/Sharepoint Specialist a.i. 2fte

Organisatie

De opdrachtgever is een regionale Nederlandse Netbeheerder die voornamelijk in de Randstad opereert. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het transport van elektriciteit en gas naar circa 2 miljoen huishoudens en industriële klanten.


Let op!

- Er kan gevraagd worden om een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor de kandidaten zelf.

- De opdrachtgever stuurt aan op het ‘bring your own device’ principe. De opdrachtgever verzoekt de externe medewerker gebruik te maken van een eigen mobiele telefoon en/of laptop.’

- Een screening kan onderdeel van de procedure zijn.

Achtergrond opdracht

Momenteel is onze klant druk bezig om een migratie van gegevens en mogelijk ook applicaties op een zogenaamde S-schijf naar een alternatieve en bij voorkeur O365 oplossing te brengen. Dit vraagt naast inhoudelijke O365 kennis ook ervaring om onze gebruikers te begeleiden naar alternatieven van het huidige gebruik. Het team focust zich op het beheer en ontwikkeling van alle onderdelen van het O365 pakket , zoals:

  • Yammer
  • OneDrive
  • Stream
  • SharePoint
  • Teams
  • Delve
  • Forms
  • Power Automate (Flow)
  • PowerApps
  • Power BI 


De werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Uitvoeren van -en ondersteuning bieden bij migratie van de S-schijf naar O365.
  • Beoordelen van voorgestelde structuren in Excel
  • Beoordelen van klaargezette structuren op de S-schijf (ook actief meedenken en/of uitdagingen oplossen)
  • Wegnemen van twijfel en angsten voor SharePoint
  • Toepassen van juist gebruikt van SharePoint middels best practices en afspraken binnen het O365 team
  • Het maken van sites gebaseerd op standaard templates
  • O365 inrichten op basis van structuren
  • Het migreren van bestanden via ShareGate naar SharePoint
  • Het uitleggen aan de nieuwe gebruikers door o.a. trainingen en instructies (maken en geven), maar ook nieuwe vormen van kennisoverdracht ontwikkelen.
  • Zorgdragen voor de continuïteit d.m.v. beheer en onderhoud.
  • Ondersteuning bieden middels direct contact op locatie of via Meetings in Teams.
  • Advies geven over maatwerk oplossingen en bouwen (indien echt noodzakelijk).
  • Bijdrage kunnen leveren aan het ontwikkelen en implementeren van beleid over O365.
  • Ondersteuning en advisering aan andere (IT) teams Bovenstaande opsomming is geen volledige lijst, maar geeft een indicatie van de werkzaamheden en de vaardigheden van het huidige O365 team. Het team werkt zelfstandig volgens het SAFe framework
  • Creëren en verfijnen van userstories (zelfstandig en met de product owner).
  • Deelnemen aan Big Room (PI) planningen en meetings voor de sprintplanning.
  • (samen) werken aan PI objectives en sprint goals.
  • Bijdragen aan het continu verbeteren van het teamproces

Functie eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en werkervaring als ontwikkelaar of consultant met SharePoint online (of 2013, 2016, 2019)
  • Kandidaat heeft goede communicatieve vaardigheden
  • Kandidaat is minimaal 32 uur per week beschikbaar.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare kennis en ervaring met migratietrajecten naar SharePoint
  • Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring in het vertalen van functionele wensen van eindgebruikers naar bruikbare oplossingen in O365
  • Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring in het configureren van oplossingen in het Office 365 platform
  • Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare kennis en ervaring in het implementeren van Office 365 oplossingen in een organisatie > 100 FTE
  • Kandidaat heeft kennis en werkervaring met ShareGate
  • De kandidaat heeft een aantoonbare SharePoint certificaat, dit is een harde eis.
  • Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring


Wensen:

  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde MBO opleiding.


De kandidaat beschikt over onderstaande competenties.

  • Goed kunnen plannen
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Flexibele instelling
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Resultaatgericht
  • Proactief
  • Luistervaardig

Opdracht informatie

Interesse? Reageer dan vóór 28 mei 2020, 08.00 uur met een recent * CV, motivatie, minimaal 2 referenties, beschikbaarheid en het uurtarief (incl. reis-, verblijfs-, parkeer- en kosten gebruik eigen mobiele telefoon en/laptop, exclusief BTW).



Let op:

  1. CV alleen Nederlandstalig in WORD-format (max. 5 pagina's). 
  2. Na 1040 uur kan de kandidaat eventueel kosteloos worden overgenomen door de opdrachtgever
  3. Vanwege de aard van de functie leent deze zich niet voor invulling op zzp-basis.
  4. De vaste werkdagen van de kandidaat worden maandag, dinsdag en donderdag. Woensdag en/of vrijdag kan de kandidaat zelf invullen.
  5. Selectiegesprekken vinden plaats op 3 en 4 juni in de middag. Zorg ervoor dat je beschikbaar bent, omdat de gesprekken niet op een ander moment plaats zullen vinden.
  6. Vacature kan mogelijk eerder van de website verdwijnen bij het vinden van een passende kandidaat.

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support