Titel

Medewerker Recording Record-to-Report Deta-vast

Organisatie

De opdrachtgever is een regionale Nederlandse Netbeheerder die voornamelijk in de Randstad opereert. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het transport van elektriciteit en gas naar circa 2 miljoen huishoudens en industriële klanten.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden (maand + jaartal).


Referentie: Een overzichtelijke omschrijving van gevraagde werkzaamheden in een eerdere tewerkstelling. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de tewerkstelling, het aantal uren per week. U dient de contactgegevens in het cv op te geven.


Let op!

- Er kan gevraagd worden om een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor de kandidaten zelf.

- De opdrachtgever stuurt aan op het ‘bring your own device’ principe. De opdrachtgever verzoekt de externe medewerker gebruik te maken van een eigen mobiele telefoon en/of laptop.’

- Een screening kan onderdeel van de procedure zijn.

- Tariefindexatie is niet toegestaan

Functie eisen

  • Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift
  • Minimaal een aantoonbare relevante afgeronde hbo opleiding
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring
  • Aantoonbare systeemkennis en ervaring van: SAP administratieve systemen

Wensen:

  • Kandidaat heeft kennis en ervaring rondom:
    • concern boekhouding
    • consolidatie
    • internal controlframework
  • Kennis van concern boekhouding, consolidatie is een pre. Idem voor kennis en ervaring rondom internal controlframework.

Competenties

  • Zelfstandig kunnen werken, maar ook in teamverband.
  • Escalaties richting senior / coördinator / herkennen waar nodig.
  • Een deel van het werk is standaard administratief werk, maar het kunnen herkennen en actie ondernemen als posities, standen of stromen verkeerd onjuist dan wel onvolledig zijn, dan wel dreigen te gaan is onderdeel van het werk.

Achtergrond opdracht

Let op: dit betreft een deta-vast aanvraag

(Na 1040 uur kan de kandidaat eventueel kosteloos worden overgenomen door opdrachtgever)


Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.

Voor onze klant zoeken we een medewerker a.i. Record-to-Report (R2R) voor Business Support Services (BSS). Binnen BSS worden alle administratieve werkzaamheden slim gebundeld. Zo leveren we tegen lagere kosten een hogere kwaliteit van dienstverlening’. Daarnaast kan de business zich bezig houden met de kerntaken.

R2R is de afdeling waar we onder andere de administratie voeren (‘Record’) van alle processen. En dat is nogal wat. Denk aan de registratie van alle activa. Dat is een fors bedrag van € 7 miljard! Maar ook de administratie rondom de kosten en opbrengsten van alle (klant)processen tot aan het uitvoeren van de betalingen. Onderwerpen zoals BTW en VPB horen daar natuurlijk ook bij. Eigenlijk alles wat er administratief samenhangt met het voeren van een bedrijf met € 1,2 mld. aan opbrengsten en bijna 5.000 medewerkers. De andere ‘R’ staat voor report. Want als R2R rapporteren we ook over de geregistreerde standen en stromen binnen en buiten de organisatie. Dat is het domein van het ‘Report’ deel van de afdeling.


Taken/verantwoordelijkheden

Uitvoeren van de administratie:

  • Voeren van administratie van DNWG entiteiten;
  • Opstellen van en verwerken van ontvangen (memo) boekingen maken en inhoudelijke controles hierop;
  • Verzorgen van periode afsluitingen en daarmee samenhangende R2R rapportages;
  • Samenstellen van balansdossier en regie hierop voeren richting business;
  • Voorbereiden van uit te voeren crediteuren betalingen.

Verder:

  • Controles gericht op juiste, volledige en tijdige administraties;
  • Bewaken Inter- en intracompany posities en stromen;
  • Juist gebruik van BTW codes;
  • Voorbereiden van BTW aangifte;
  • Voorbereiden en aanleveren van PBE documenten t.b.v. jaarafsluiting;
  • Overige voorkomende administratieve werkzaamheden.

Opdracht informatie

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 28 september 2022, voor 09.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.


  • Gesprekken vinden plaats in de week van 03-10-2022.
  • Tarief: Max. € 63

Mail mij deze opdracht

Gerelateerde opdrachten

Voor Finance