Titel

Medewerker Geografisch Databeheer

Organisatie

Let op!

  • Op deze opdracht mogen we geen freelancers aanbieden. Voor de duur v/d opdracht kun je bij ons in dienst treden
  • Je bent woonachtig in (provincie) Groningen / Noord NL. Reistijd woon-werk bedraagt max. 45-60 min.
  • Het betreft een inzet van maximaal 1680 uur per jaar á 40 uur per week. Startdatum 04-01-2022, einddatum 31-12-2022
  • Er dient een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) overlegd te worden bij gunning. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor de kandidaat/leverancier
  • De klant hanteert het Bring Your Own Device (BYOD) principe: er dient een zakelijke mobiele telefoon beschikbaar te worden gesteld door Dienstverlener dan wel dient tijdelijk personeel hier zelf over te beschikken. Het uitgangspunt voor tijdelijk personeel is dat zij over een standaard werkplek (‘thin cliënt’) kunnen beschikken, tenzij de lijnmanager beslist dat tijdelijk personeel zijn/haar eigen hardware/laptop dient te gebruiken. De gebruikskosten zijn nadrukkelijk niet declarabel en derhalve voor rekening van de Dienstverlener dan wel tijdelijk personeel

Functie eisen

Om succesvol te zijn beschik je over;

  • Hbo werk- en denkniveau
  • een afgeronde - technisch georiënteerde - opleiding waarvan Geodesie een onderdeel van is
  • gedegen AutoCAD kennis en vaardigheden. Ervaring met 3D ontwerpen is een pré
  • basiskennis van werktuigbouwkundige werkzaamheden en relevante technische standaards
  • kennis van en/of affiniteit met tekentechniek en GIS
  • ervaring met het verwerken van (geo)data in een asset registratie 

Competenties

Je bent een energiek persoon en je kunt makkelijk vooruit kijken, jij ziet kansen daar waar anderen ze niet zien. Je kunt veel verantwoordelijkheid aan, doordat je zelfstandig te werk gaat. Je kunt jouw ideeën goed onder woorden brengen. Je kunt jouw eigen ontwikkelproces sturen, door lering te trekken uit eerdere ervaringen. Je hebt oog voor het gemeenschappelijk doel en handelt doorgaans in het belang van het team.

Achtergrond opdracht

Achtergrond

Een optimale infrastructuur met diensten voor aanleg, beheer en onderhoud van onze duurzame thema’s zoals groen gas, waterstof (H2), CO2 opslag en warmte netten die hoog op de agenda staan. Jouw input als Medewerker Geografisch Databeheer bepalen mede het succes van onze klant (netbeheerder) in deze Energietransitie waar we als samenleving voor staan. Er zijn diverse routes die daarnaartoe leiden. Het verminderen van CO2-uitstoot, reduceren en vergroenen van energieverbruik en het koppelen van de energie-infrastructuren voor elektriciteit en (duurzame) gasmoleculen zijn hier voorbeelden van. Als Medewerker Geografisch Databeheer draag je hieraan bij door zorg te dragen voor actuele en juiste geografische data in de systemen.

 

Werkzaamheden / verantwoordelijkheden

Als Medewerker Geografisch Databeheer ben je samen met je collega’s verantwoordelijk om het asset register in de geografische asset registratie in het programma Eagle actueel te houden. Dit doe je o.a. door middel van het opstellen van ontwerptekeningen in de nieuwbouwfase. In opdracht van en in afstemming met je collega afdelingen binnen Operations, verwerk je wijzigingen ‘as-built’ in ons programma Eagle. Daarnaast analyseer, bereken en controleer je de landmeetkundige meetgegevens en Geodata mutaties die worden aangeleverd door de meetkundigen. Bij deze klant werken ze met het ‘vier-ogen principe’ om onze kwaliteit te waarborgen. Je controleert daarom ook de uitgevoerde werkzaamheden van je collega’s.

 

Je signaleert trends, ontwikkelingen en knelpunten, analyseert deze en vertaalt ze naar consequenties voor jouw aandachtsgebied. Om de afdeling verder te brengen zet je jouw beste skills in als het gaat om continue procesverbetering. Je initieert en implementeert verbeteringen in processen en werkwijzen.

 

Afdeling / team

Omgevingsmanagement (OO) is een nieuwe afdeling binnen de unit Operations & Projects. Deze afdeling is opgericht met als doel beter te organiseren op de externe ontwikkelingen in de omgeving van assets. Economische groei, de Energietransitie en veranderende wet- en regelgeving zorgen ervoor dat de klant enorme uitdagingen ziet om de veilige en ongestoorde ligging en operatie van assets te borgen. De afdeling Asset Data Management ondersteunt de bedrijfsprocessen van Operations en Gastransport Services, door het leveren van relevante, actuele en betrouwbare materiaal-, asset- en geodata.


De afdeling bestaat uit een team van ruim 60 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor het inwinnen, verwerken, beheren en uitleveren van asset gerelateerde data- en informatie. De belangrijkste vormen zijn materiaal- en assetdata in het SAP systeem, data in GIS systemen, tekeningen, externe datasets en overige asset gerelateerde documenten. Onze klant heeft de ambitie in de komende jaren de verschillende systemen in toenemende mate te integreren. Medewerkers die dat willen, worden in de toekomst ook op meerdere deelgebieden binnen Asset Data Management ingezet. 

Opdracht informatie

Interesse?

Stuur ons dan z.s.m. je recente Cv & motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid / geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

 

 De locatie van de uit te voeren werkzaamheden kan i.v.m. COVID-19 afwijken.

Mail mij deze opdracht