Titel

Medewerker Desktop

Organisatie

Een grote onderwijsinstelling die HBO-opleidingen aanbiedt in de regio rond Den Haag.

Achtergrond opdracht

Profiel Medewerker Desktop
Er wordt een tijdelijke medewerker Desktop gezocht voor het team Educational Services. Het Desktop team bestaat uit een tweetal Packaers, een tweetal Windows 10/SCCM experts en een coördinator..

Het team is onderdeel van de unit IT Operations & Educational Services en richt zich op de specifieke facilitaire en IT-ondersteuning aan het onderwijs, en bestaat uit enkele teams:

  • het Expertise Centrum (in nauwe afstemming met het onderwijs leveren, ondersteunen en vernieuwen van dienstverlening op het gebied van samenwerking en integratie),
  • het AVM & Devices team (leveren en ondersteunen van AVM en
  • IT-voorzieningen voor het gebruik in het onderwijs en in onderwijsruimtes), en
  • het Desktop team (leveren en ondersteunen van de IT-werkplek en applicaties voor gebruik voor gebruik in het onderwijs).

 Werkzaamheden:

  • Het oplossen van storingen en structurele problemen aan dienstverlening rond de werkplek;
  • Het uitvoeren van onderhouds- en beheerplannen met betrekking tot de dienstverlening van het team;
  • De bewaking van de goede werking en het proactief beheren van de dienstverlening voor de werkplek;
  • Het in overleg met gebruikers installeren, configureren en testen van nieuwe functionaliteit op de werkplek;
  • Het uitvoeren van geplande wijzigingen aan de dienstverlening voor de werkplek;
  • Het in overleg afstemmen met andere teams, gebruikers en leveranciers.

Als medewerker Desktop heb je de rol om voor het onderwijs en de ondersteunende diensten de desktop configuratie te beheren en software beschikbaar maken. Dit natuurlijk voor zowel de laptops als de desktops: totaal een 4.500 systemen. De tooling zoals SCCM heeft het team ook zelf in beheer.

Functie eisen

  • Een afgeronde ICT opleiding (MBO niveau 4/HBO);
  • Je hebt ervaring met de functionele en technische inrichting van de IT-werkplek en application delivery APP-5 5.1 en Windows Installer (MSI);
  • Ervaring met IT-beheerprocessen is jou niet vreemd;
  • Kennis en ervaring met Windows 10 als een beheerder;
  • Windows server 2012;
  • Aantoonbare werkervaring met SCCM;
  • Ervaring met Group Policies, PowerShell, VB Scripting en Task Sequence
  • Je hebt een klantgerichte instelling, je loopt makkelijk en graag bij een gebruiker langs;
  • Je hebt vaardigheden in het uitvoeren van technische wijzigingen op de dienstverlening van het team.

Benodigde competenties

  • Planmatig
  • Klantgerich
  • Gestructureerd
  • Resultaatgericht
  • Samenwerkingsgericht

Opdracht informatie

De intake gesprekken vinden plaats op dinsdag 26 of woensdag 27 maart 2019
40 uur per week geniet de voorkeur, echter is 32 uur per week bespreekbaar.

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support