Titel

Marketingspecialist met onderzoeksgenen

Organisatie

Onderwijs en wetenschap

Achtergrond opdracht

ICT is essentieel voor het realiseren van uitstekend en eigentijds onderwijs. Het Team Onderwijs van, onze klant, richt zich op innovatie van het onderwijs met ICT.
Dit doet onze klant door krachten te bundelen; zij brengen instellingen bij elkaar en werken met ze samen. Samen leveren zij producten en diensten op die aangesloten instellingen gebruiken om hun onderwijsinnovatie te realiseren.

Het succes is afhankelijk van het feit dat producten en diensten ook daadwerkelijk worden gebruikt door medewerkers van de onderwijsinstellingen.
Het marketing- en communicatiestrategie van onze klant is daarop gericht.

Wij zoeken voor onze klant versterking om de marketing en communicatie-impact verder in kaart te brengen en te verbeteren.
 
Onze opdracht aan deze expert luidt:
 
- In kaart brengen welke mensen er worden bereikt vanuit de klant  (nieuwsbriefbestanden, mailinglijsten, academy-bezoekers, bezoekers Onderwijsdagen) en wat we van deze mensen weten
- In kaart brengen hoe groot de potentiële doelgroep is
- In kaart brengen van kenmerken van de doelgroep, en hoe onze klant deze doelgroepen kunnen bereiken en waar ze warm voor lopen
- Onderzoek wat de doelgroep vindt van onze klant (hierbij ook aansluiten bij bestaande onderzoeken, zoals Klanttevredenheidsonderzoek van onze klant en hoe hun ervaringen zijn binnen onze ‘customer journey’
- Werk een voorstel uit hoe we de impact in onze marketing- en communicatiestrategie structureel meten, bijsturen en presenteren

Functie eisen

Gevraagd profiel, ervaring,expertises:

Een zelfstandige (ZZP’er) onderzoeker op HBO/WO–denkniveau, met enige jaren ervaring in marketing en communicatie met:

- affiniteit met onderwijs en ICT
- aantoonbare ervaring met vergelijkbare vraagstukken
- een analytische geest
- een praktische en resultaatgerichte aanpak
- een hands-on mentaliteit
- een liefde voor cijfers en duidelijke taal
- ervaring met customer experiences en experience design

En die:
- thuis is in de wereld van online data
- alles weet van privacy regelgeving
- met ons meedenkt om onze impact te vergroten
- het komende najaar beschikbaar is voor circa 16 uur per week


 

Opdracht informatie

Duur en uren: Maximaal 16 uur per week voor 3,5 maanden.
Start; Medio september

Interesse?

Stuur ons zsm je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.