Titel

(junior) debiteurenbeheerder

Organisatie

De opdrachtgever is een regionale Nederlandse Netbeheerder die voornamelijk in de Randstad opereert. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het transport van elektriciteit en gas naar circa 2 miljoen huishoudens en industriële klanten.


Let op!

- Er kan gevraagd worden om een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor de kandidaten zelf.

- De opdrachtgever stuurt aan op het ‘bring your own device’ principe. De opdrachtgever verzoekt de externe medewerker gebruik te maken van een eigen mobiele telefoon en/of laptop.’

- Een screening kan onderdeel van de procedure zijn.

Achtergrond opdracht

Je bent onderdeel van het team Finance. In het team zijn alle functies vertegenwoordigd. Binnen het team heerst een prettige, stimulerende en no-nonsense werkmentaliteit. Wij vinden ontwikkeling en groei belangrijk en bieden onze medewerkers daarom de mogelijkheid hun talenten verder te ontwikkelen. Enerzijds door coaching en begeleiding “on the job”. Anderzijds door het aanbieden van interne- en externe trainingen.


Taken en werkzaamheden

  • Schriftelijk en telefonisch contact met (internationale) debiteuren;
  • verzorgen van schriftelijke aanmaningen;
  • klachtenbehandeling en afhandeling;
  • afhandelen en overdracht van incassozaken;
  • onderhouden van nauwe contacten met interne afdelingen en externe partijen zoals incassobureaus en deurwaarders;
  • signaleren van verbeterpunten in processen en werkwijzen;
  • rapporteren aan de manager over de voortgang in de portefeuille.

Functie eisen

  • Minimaal MBO werk- en denkniveau;
  • minimaal 1 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • kennis van creditmanagement, systemen en financiële programma’s of bereid om dit te leren;
  • aantoonbare vaardigheden met MS Office en Excel;
  • uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Goede beheersing van de Engelse taal.


Daarnaast beschik je over de volgende competenties

  • Communicatief vaardig (schriftelijk en mondeling): je bent in staat helder te communiceren met klanten, opdrachtgevers en interne organisatie.
  • Empathisch vermogen; Je bent in staat goed te luisteren naar anderen. Je vraagt altijd door en wilt oprecht weten wat de ander beweegt.
  • Klant- en servicegericht ingesteld;
  • Proactief: als je door hebt dat iets fout dreigt te gaan, grijp jij direct in en zet jij de nodige acties in gang;
  • Gedreven en resultaatgericht; Je bent creatief als het gaat om vinden van oplossingen en inspireert met jouw gedrevenheid medewerkers en (directe) collega's.

Opdracht informatie

Interesse? Reageer dan voor 13 oktober om 12:00 uur met een recent cv, motivatie, minimaal 2 referenties, beschikbaarheid en het uurtarief (incl. reis-, verblijfs-, parkeer- en kosten gebruik eigen mobiele telefoon en/laptop, exclusief BTW).

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support