Titel

Junior Applicatie Beheerder 3e Lijn

Organisatie

DJI zorgt namens de Minister van Justitie en Veiligheid voor de tenuitvoerlegging van straffen en vrijheidsbenemende maatregelen, die na uitspraak van een rechter zijn opgelegd.

Binnen DJI zijn de Directie Informatievoorziening en het Shared Service Center voor ICT, de 2 grootste afnemers van inzet van (tijdelijke) ICT medewerkers. De Directie Informatievoorziening van de DJI zorgt voor een toekomstvaste en samenhangende informatievoorziening voor de DJI-organisatie. DI ondersteunt en adviseert daarbij alle divisies, stafdirecties en landelijke diensten van DJI. Zij voert ook de regie op alle veranderingen die in samenhang met bestaande processen en systemen worden doorgevoerd. Daarvoor neemt DI diensten af bij leveranciers. SSC-I (de eigen ICT-uitvoeringsorganisatie van DJI), is daarvan de grootste en belangrijkste leverancier.


De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit drie onderdelen:

1. CIO-office De afdeling CIO-Office van de Directie Informatievoorziening (DI) is verantwoordelijk voor de (strategische) beleidsontwikkeling op het gebied van de informatievoorziening van DJI.

2. Informatievoorzieningsdienst (IVD) De Informatie Voorzienings Dienst (IVD) is het het coördinatiepunt voor nieuwe ontwikkelingen in samenhang met bestaande systemen.

De Informatievoorzieningsdienst bestaat uit drie bureaus:

- Informatiemanagement,

- Dienstenmanagement,

- Functioneel Beheer

3. Programma’s & Projecten

De opdracht van de afdeling Programma’s & Projecten (P&P) is het uitvoeren van projecten.

Achtergrond opdracht

Als (technisch) applicatiebeheerder bestaat je werk o.a. uit project- en release gerichte werkzaamheden vanuit het team. Je taken zijn ondersteunend waarbij de nadruk ligt op onderhouds- en beheerwerkzaamheden. Denk aan operationele taken van onze dienstverlening waarbij je zorg draagt dat SLA's met betreffende klanten binnen afgesproken KPI’s worden geleverd. Jij monitort, bewaakt en analyseert de technische werking van applicatiediensten en de bijbehorende klantdatabases. Zijn er incidenten of storingen die in de eerste en tweede lijn niet kunnen worden verholpen? Dan komen ze bij jou terecht. Jij analyseert de storingen of incidenten en zorgt voor passende oplossingen. Ook signaleer en realiseer je zelf ideeën om het beheer en de beschikbaarheid van applicaties te verbeteren. Wijzigingen die betrekking hebben op de technische stack voor applicatiediensten maak je aan en begeleid je.

Functie eisen

  • Aantoonbare beheerkennis van TOPdesk, API en Action sequences
  • HBO (Informatica richting is een vereiste)
  • HBO

Wensen

  • Adviesvaardig, Politiek sensitief, Sterkte communicatieve vaardigheden, Proactief, Punctueel, (Toekomst-)visie, Samenwerken, Plannen en Organiseren, Analytisch inzicht en denkvermogen, Proactief, oplossingsgericht en accuraat, Gedreven en betrokken, Resultaat- en klantgericht, Daadkrachtig, Initiatiefrijk, Stressbestendig.

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support