Titel

ICT Servicemanager

Organisatie

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) heeft als motto Nederland gezond en wel. Ongeveer 5000 ambtenaren van dit ministerie maken het overheidsbeleid op het terrein van de gezondheidszorg, de maatschappelijke zorg en sport. Zorg voor ouderen en jongeren en voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke handicap.

Functie eisen

Je hebt oog voor de verschillende posities en krachtenvelden binnen en buiten de organisatie en je herkent ontwikkelingen en gevoeligheden en handelt hiernaar. Voor een goede functievervulling is het van belang dat je snel kunt schakelen, concrete doelen en prioriteiten kan stellen. Je kunt meerdere ballen tegelijk in de lucht houden en in een hectische omgeving overzicht en koers houden. Wij zoeken dus iemand met een proactieve houding, je weet van aanpakken, je bent bereid om zelf gaten dicht te lopen. Jij kan daardoor zowel sturen op servicemanagement processen als ze inrichten (en beschrijven).


Gevraagd

  • Minimaal afgeronde HBO- of WO-opleiding in relevante richting, van bijvoorbeeld informatica of technische bedrijfskunde;
  • Aantoonbare ervaring met het inrichten van, beschrijven van en sturen op servicemanagementprocessen;
  • Aantoonbare kennis van operations, specifiek op het gebied van agile en/of SCRUM;


Wensen

  • Je beschikt over relevante certificering passend bij de functie, zoals ITIL, BiSL, e.d.;
  • Je beschikt over hands-on ervaring met incidentprocessen, changeprocessen, releaseprocessen en triage;
  • Je beschikt over ervaring bij het inrichten van servicemanagementprocessen in een DevOps team
  • Je beschikt over ervaring bij software ontwikkeling, bij voorkeur van mobiele applicaties;
  • Je bent bekend met moderne service technologieën en methodieken (SaaS, containerisatie, defense in depth, rest, CMDB als Ansible, etc.)


Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Probleemanalyse
  • Plannen en organiseren;
  • Communicatief vaardig;
  • Taakgericht leiderschap;
  • Sterke teamspeler gericht op samenwerken;

Achtergrond opdracht

Als ervaren ICT Servicemanager vervul je een brugfunctie tussen het ontwikkelteam, het beheerteam en de verschillende IT dienstverleners voor CoronaCheck. Je bent het primaire aanspreekpunt voor de verschillende beheerprocessen op tactisch en strategisch niveau. Bovendien ben je verantwoordelijk voor de functionele aansturing op operationeel niveau. Als Servicemanager draag je zorg voor borging en continue verbetering van de kwaliteit van de geleverde ICT-diensten. Binnen het team betekent dat, dat je zorg draagt voor het inrichten, uitschrijven en uitvoeren van

de servicemanagementprocessen. Jij zorgt ervoor dat de ontwikkelde software op een juiste wijze wordt gedeployed, in een zeer dynamische en complexe ontwikkel- en beheeromgeving. Je bent in staat servicemanagementprocessen aan te sturen, zoals incident-, change- en releasemanagement, maar ook aansturing helpdesk en betrokkenheid bij compliance processen. Ook de inrichting en uitvoering van het behoeftestellingsproces valt onder jouw verantwoordelijkheid.


Verantwoordelijkheden:

  • Vastlegging afspraken met interne en externe partners/leveranciers
  • Borging dienstenniveau in alle afspraken met interne en externe partners/leveranciers
  • Inventarisatie en uitwerking nieuwe behoeftes vanuit de teams


Activiteiten

  • Beschrijven en actueel houden van dienstverleningsniveau voor alle leveranciers en klanten
  • Sturing op die dienstverleningsniveaus door controle navolging, opstellen rapportages, inzicht en opvolging van vervolgacties
  • Controle op beschikbaarheid dienstverlening over de keten heen (overzicht in onderhoud e.d.)
  • Afstemming met andere (interne) teams/apps over dienstenniveau
  • Periodiek en incidenteel operationeel/tactisch overleg met leveranciers en partners

Opdracht informatie

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 13 januari 2022 9.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

 

De locatie van de uit te voeren werkzaamheden kan i.v.m. COVID-19 afwijken.

Mail mij deze opdracht

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support