Titel

Functioneel beheerder

Organisatie

Kansen voor Nederland, kansen voor jou.


Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!


Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies. Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.


Klik hieronder voor het bekijken van de video van RVO.

https://www.youtube.com/watch?v=pzcK1a_SVUM

Functie eisen

  • Minimaal 1 jaar kennis van XML, SQL, HTML, JS
  • HBO opleiding 


Wensen

  • Aantoonbare ervaring met het opstellen en uitvoeren van acceptatietesten conform TMap Next.
  • Kennis en ervaring met de Agile werkwijze (SCRUM) icm TFS (backlog).
  • Werkervaring in vergelijkbare functie in een grote overheids- of dienstverlenende organisatie
  • In bezit van HBO-diploma of werkervaring op HBO niveau
  • Kennis van en ervaring met Oracle systemen in het bijzonder; 
  • Relevante werkervaring in het beheren van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie ; 
  • Ervaring met beheer- en analysemethoden en beheertools (onder andere Topdesk);
  • Aantoonbare werkervaring in een functie, waarin men optreedt als intermediair tussen ICT leveranciers en gebruikers.
  • Kennis van de AVG wet- en regelgeving, Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré.


Competenties

  • Klantgericht
  • Pragmatisch
  • Helder communiceren en toont hier initiatief in
  • Zelfstandig kunnen werken
  • Maakt zich materie snel eigen 
  • Resultaatgericht
  • T-shape

Achtergrond opdracht

Binnen de afdeling Informatiemanagement en Procesontwerp (IMP) is behoefte aan een functioneel beheerder, die niet terugdeinst voor een technische uitdaging. De beheerder wordt ingezet voor de applicatie eLoket. Als functioneel beheerder ben je samen met een aantal andere collega’s verantwoordelijk voor de functionele instandhouding en continuïteit van het eLoket. Je werkt samen met collega beheerder de opdrachtgever/eigenaar van de applicatie, de ICT-leverancier en de regisseur van IMP.


De werkzaamheden omvatten: 

  • Wijzigingsverzoeken beoordelen, beschrijven en aanbieden aan de leverancier
  • Registratie en bewaking van de werking van applicaties
  • Kaders, richtlijnen en voorwaarden voor correct gebruik van de applicaties
  • Gebruikersondersteuning 
  • Maken van queries en XML-transformaties


Verbijzondering werkzaamheden:

  • Functionele instandhouding en continuïteit van de applicaties waarborgen, onderzoeken van incidenten
  • Opstellen van functioneel ontwerpen en/of userstories
  •  Afstemming met technisch beheer DICTU en externe ICT-leveranciers
  •  Leveren van gebruikersondersteuning en de inrichting daarvan (incidenten, meldingen, autorisatiebeheer) 
  •  Bijdrage aan het naar productie brengen van releases en changes
  •  Maken testaanpak, maken testgevallen, uitvoeren FAT en coördineren GAT
  • XML-transformaties maken ten behoeve van het overzetten aanvragen van de front end naar de back end
  • In de toekomst het zelf maken van aanpassingen aan formulieren
  • SQL queries schrijven voor het rapporteren en aanpassen van testgegevens
  • Actualiseren van documentatie en de beheerhandboeken
  •  Bijdrage aan het optimaliseren van de processen binnen de functioneel beheer organisatie


Achtergrond opdracht

Het eLoket van RVO.nl is een applicatie waarmee onze externe klanten aanvragen kunnen indienen voor regelingen die RVO uitvoert. Als functioneel beheerder op onze vestiging in Zwolle ben jij een betrouwbaar aanspreekpunt voor de interne gebruikers en zorg jij ervoor dat de applicatie probleemloos functioneert. Daarnaast ben jij degene die aanpassingen aan formulieren beschrijft in (functionele) ontwerpen, de aanpassingen test en de in productiename ervan begeleidt. Voor complexe aanpassingen ben jij de spil tussen de lijnafdeling en de (externe) ontwikkelaar, eenvoudige aanpassingen voer jij zelf uit. Geholpen door ervaren collega’s en met behulp van themasessies gericht op vak ontwikkeling, kennisdeling en het optimaliseren van onze processen kun jij je bij ons ontwikkelen tot een professionele functioneel beheerder. Misschien weet jij straks alles van impactanalyses, formulierontwikkeling, FAT’s en GAT’s en de aansturing van externe leveranciers bij RVO!

Opdracht informatie

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 29 juni 2022, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

 

De locatie van de uit te voeren werkzaamheden kan i.v.m. COVID-19 afwijken.

Mail mij deze opdracht

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support