Titel

Functioneel Beheerder

Organisatie

Rijksoverheid

Achtergrond opdracht

De rol van functioneel beheerder STOP is ontstaan vanuit de behoefte aan professionalisering en extra capaciteit. De focus van deze rol is gericht op de verankering, de (door)ontwikkeling en het beschikbaar stellen en de implementatie van STOP.


Het werk bestaat uit:

• Het uitvoeren van projecten (inclusief het verzorgen van voortgangsbewaking en projectdocumentatie en het uitdragen van eindresultaten), het begeleiden van het wijzigingsproces van de standaard en het afstemmen met en ondersteunen van belanghebbenden (gebruikers, leveranciers, adviseurs en andere koepel- en kennisorganisaties), het beschikbaar stellen van nieuwe versies van de standaard.

• Het uitvoeren de administratieve taken binnen het wijzigingenproces rond de STOP-standaard. Alle ingediende wijzigingsvoorstellen moeten inzichtelijk zijn.

• Het begeleiden van de behandeling en de communicatie over de status en de resultaten aan de belanghebbenden.

• Het up to date houden van de gepubliceerde standaarden en hun documentatie.

• Het ondersteunen en begeleiden ook enkele werkgroepen

• Het onderhouden van contacten met adviseurs, leveranciers en functioneel beheerders van het programma DSO.


Verantwoordelijkheden:

• Doorontwikkelen van de STOP informatiestandaard voor officiële publicaties. Dit betreft een end-to-end ontwikkeltraject waarbij een belangrijke bijdrage wordt geleverd aan het ontwikkelen en het implementeren van content-, data- en semantische modellen ten behoeve van de publicatie- en beheersystemen van KOOP.

• Begeleiden van content migraties naar de nieuwe STOP standaard.

Functie eisen

  • HBO werk- en denkniveau 
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in ICT ontwikkeling
  • Aantoonbare grondige kennis van XML, XML-gebaseerde standaarden als XML Schema
  • Kandidaat heeft beschikking over een eigen laptop met toegangswachtwoord, versleutelde harde schijf (encryptie) en antivirussoftware t.b.v. de uit te voeren werkzaamheden


Wensen:

  • Je hebt aantoonbare praktische ervaring met het beheren en/of het gebruiken van informatiestandaarden
  • Affiniteit met het juridische domein en bij voorkeur kennis van standaarden als Akomo Ntoso (AKN), ELI, Juriconnect verwijzingsstandaarden en identificatiestandaarden 
  • Kennis van en ervaring met het werken met XSLT, Python en Git
  • Kennis van en ervaring met het KOOP domein (officiële publicaties, wet- en regelgeving);
  • Kennis van en ervaring met NoSQL databases (bij voorkeur MarkLogic)
  • Kennis van BOMOS, het ontwikkel- en het beheermodel voor open standaarden
  • Ervaring met het samenwerken binnen een multidisciplinair scrumteam


Competenties:

  • Je hebt goede analytische vaardigheden.
  • Je kan verantwoordelijkheid nemen
  • Goede consultancy vaardigheden
  • Sterke communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift).
  • Zelfsturend, zelfstandig werken maar ook in teamverband kunnen werken

Opdracht informatie

Interesse? Reageer dan vóór 11 oktober 17.00 uur met een recent cv, motivatie, minimaal 2 referenties, beschikbaarheid en het uurtarief (incl. reis-, verblijfs-, parkeer- en kosten gebruik eigen mobiele telefoon en/laptop, exclusief BTW). CV alleen Nederlandstalig in WORD-format (max. 5 pagina's).

(!) Intakegesprekken vinden plaats op 25 oktober 2019, De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn voor een gesprek.

Let opVacature kan mogelijk eerder ingevuld worden


Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support