Titel

Functioneel applicatiebeheerder

Organisatie

De opdrachtgever is gespecialiseerd in het verzekeren van bijzondere zaken en voert het management over diverse verzekeringsgerelateerde activiteiten, pools en fondsen. In de Nederlandse markt is de opdrachtgever zowel vangnet als kraamkamer voor de gemeenschappelijke verzekeraars. De opdrachtgever is een bedrijf met een bijzondere maatschappelijke missie waar veel kansen liggen. Bij de opdrachtgever werken ongeveer 130 medewerkers in een plezierige, informele werkomgeving.


De afdeling IT is verantwoordelijk voor het functioneel applicatie beheer van alle binnen de opdrachtgever gebruikte applicaties, voor het beschikbaar stellen van werkplekken en opslagdiensten, voor het afhandelen van alle gebruikersvragen, het (doen) oplossen van problemen en verstoringen, en voor het coördineren van alle wijzigingsverzoeken. Dit alles doen wij niet alleen: een aantal onderdelen van onze dienstverlening is uitbesteed aan externe dienstverleners.

IT is belangrijk voor de Vereende. Om de organisatie nog beter van dienst te kunnen zijn groeit de afdeling dit jaar naar een omvang van ongeveer 12 medewerkers. We versterken ons op de huidige functiegebieden functioneel applicatie beheer, werkplekbeheer, contractmanagement, procesmanagement en change management, en daarnaast introduceren we nieuwe functies op de gebieden klantondersteuning, architectuur en informatiemanagement.


Achtergrond opdracht

De Functioneel Applicatiebeheerder is namens de systeemeigenaren verantwoordelijk voor de continuïteit en het optimaal functioneren van één of meerdere informatiesystemen binnen (een deel van) de organisatie. Daarnaast is de Functioneel Applicatiebeheerder verantwoordelijk voor het in stand houden en onderhouden van één of meerdere applicaties, de bijbehorende gegevensverzamelingen en de gewenste informatievoorziening.


Wat ga je doen?
  • Je verleent ondersteuning bij het gebruik van informatiesystemen, handelt 2e lijns incidenten af en autoriseert gebruikers;
  • Je administreert en behandelt wijzigingsverzoeken (in samenwerking met de change en release manager);
  • Je beheert de OTAP-omgevingen;
  • Je stelt functionele specificaties samen en begeleidt acceptatietests;
  • Je identificeert, diagnosticeert en registreert hoofdoorzaken van incidenten om herhaling van deze verstoringen te voorkomen en
  • Je identificeert (potentiële) problemen en maakt deze kenbaar aan het management.


Functie eisen

Wat heb je nodig?

  • Minimaal MBO+ werk- en denkniveau (bij voorkeur een diploma in de richting van IT)
  • Wft Basis;
  • ASL Foundation;
  • BISL Foundation;
  • ITIL;
  • Pre: ervaring met één of meerdere applicaties op het gebied van verzekeringen (bij voorkeur ervaring met Certigo of Level 7)
  • Je hebt ervaring met verzekeringsprocessen, zoals polissen of claims



Je vaardigheden

  • Je bent sociaal en communicatief vaardig;
  • Je bent oplossingsgericht en initiatiefrijk en
  • Je bent klant- en resultaatgericht.

 

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support