Titel

Consultant IBM ODM/BRM

Organisatie

UWV te Amsterdam

Achtergrond opdracht

Applicatiebeheer binnen het Applicatie Ontwikkel Centrum draagt zorg voor het in stand houden van de (geautomatiseerde) informatievoorziening. De applicatiebeheerder is belast met de uitdaging Nieuwbouw maatwerk applicaties op basis van de platformen IBM-ODM en IBM-BRM te beheren en daartoe de juiste inrichtingskeuzen te maken alsmede ook de juiste kennis te vergaren voor het instandhouden van zowel de platform als de maatwerkapplicaties die daarop uitgerold worden.
 
Taken/werkzaamheden
De huidige organisatie van applicatiebeheerders is op zoek naar een IT-consultant die de beheerders kan ondersteunen met specifieke kennis en in staat is kennis en kunde over te brengen op de geselecteerde applicatie- en platform beheerders.

De IT-consultant dient kennis over te brengen t.b.v. het uitvoeren van navolgende beheeractiviteiten:
- Verzorgt 3e lijns ondersteuning en adviseert als specialist op technisch gebied op zijn/haar domein bij technische verstoringen en incidenten; interpreteert en analyseert incident rapportages en formuleert indien nodig technische wijzigingsvoorstellen.
- Draagt zorg voor afstemming met alle stakeholders.
- Draagt zorg voor de correcte werking van de in beheer zijnde operationele systemen.
- Beoordeelt en verwerkt ad hoc informatieverzoeken (o.a. queries).
- Inventariseert, coördineert, reviewt, onderzoekt en evalueert consequenties van voorgestelde technische en functionele wijzigingen voor de componenten van de informatie-voorziening (ook in relatie tot de gehele informatievoorzienings-keten). Geeft als gemandateerde vertegenwoordiger advies en opdracht (ook aan software-leverancier) tot het doorvoeren van deze wijzigingen in de verschillende systeem-omgevingen.
- Beoordeelt de diverse soorten testplannen, testscripts en testrapportages. Adviseert en stemt bevindingen af met de relevante stakeholders.
- Adviseert en draagt zorg voor ondersteuning bij het implementeren van de nieuwe functionaliteiten/software.
Verzamelt/levert input voor de in gebruikname van nieuwe software/functionaliteiten o.a. :
- Technische Sign Off, koppelvlakdocument, implementatie- draaiboek, beheerhandboek.

Functie eisen

  • Minimaal 5 jaar ervaring met het inrichten van beheer en beheeromgevingen in de afgelopen.
  • Een afgeronde, voor de functie relevante HBO of Universitaire studie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied flow- en proces management applicaties in de afgelopen 5 jaar.
  • Minimaal 3 jaar gedegen kennis van en ervaring met IBM producten IBM-ODM en IBM-BRM in de afgelopen 5 jaar.
  • Minimaal 5 jaar gedegen kennis van methodieken en technieken aangaande coacing en advisering in de afgelopen 10 jaar.
  • Goede communicatieve en didactische vaardigheden.

Ervaring

  • relevante werkervaring in het uitvoeren van functioneel/applicatie beheerder binnen een grootschalige gebruikersorganisatie.
  • ervaring met bedrijfsprocessen, organisatiekunde en ICT.
  • Ervaring in het coachen en stimuleren van learning by doing.

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support