Titel

Backup Beheerder

Organisatie

Het Shared Service Centrum ICT (SSC-ICT ) van en voor het rijk, is onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk. Zij servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. SSC-ICT ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen zij ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen zij dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.



 



Nederlands cv max 5 pagina’s.



Alle gevraagde eisen moeten verplicht terug te vinden zijn in het CV van de aangeboden kandidaat.



Aan de hand van de harde eisen graag puntsgewijs toelichting geven of de kandidaat voldoet aan de eis met verwijzing naar de pagina’s in het cv!

Functie eisen

  • Ervaring met Dataprotector (1 jaar)
  • Minimaal 1 jaar ervaring en kennis van vmware platform


 



Wensen:



  • Ervaring met storage en netwerk protocollen
  • Ervaring van het linux OS en windows OS
  • Kennis van ansible en of powershell is een pré
  • Kennis van Ddboost is een pré
  • Ervaring met commvault vanaf versie 10
  • kennis van DELL/EMC datadomain architectuur
  • Kennis van HPE store once


 



Competenties:



  • Analytisch
  • Samenwerken
  • Innovatief
  • Motiverend en ervaring delend naar het team toe
  • Geen 9 tot 5 mentaliteit
  • Communicatief vaardig in Nederlandse taal in woord en geschrift

Achtergrond opdracht

Toelichting: Starten op kantoor daarna vanuit huis werken.thuiswerken is nu tijdens corona de norm. Bij normalisering dit jaar is 50% aanwezigheid op kantoor gewenst

Veel staat in achtergrond opdracht maar denk aan deze zaken:



  • Servers/instances in backup opnemen en verwijderen (windows en linux)
  • Opstellen, borgen en bijhouden rapportages van klanten
  • LCM werkzaamheden zoals het vervangen van media servers
  • Oplossen mislukte backups en rapportages
  • Ochtend controles en borging in Operationele Activiteiten hiervan
  • Ondersteuning in audit zaken en security implementaties


 



Achtergrond opdracht:



Voor de functie Storage & Back-up beheerder zoeken wij iemand met minimaal 3 jaar ervaring als back-up beheerder in een grote omgeving Als beheerder Back-up werk je samen met je teamgenoten aan een Enterprise back-up omgeving voor meerdere ministeries en raden. Het huidige landschap bestaat uit 2 dataprotector en 1 grote Comvault omgeving en bent samen met je teamverantwoordelijk voor onder meer back-up/restore procedures van de centrale apparatuur en back-up software.



Je zorgt voor een optimale beschikbaarheid en performance van deze systemen.



Voor implementatie en exploitatie van onze infrastructuur adviseer je als back-up en recovery specialist onze interne klanten en andere IT-teams. Je stelt rapportages op over het operationeel functioneren van de infrastructuur, voor onder meer capaciteitsplanning, audits en kostprijs vaststelling. Ook draag je bij aan het onderhouden van de gezamenlijke architectuur en het ontwerp van de infrastructuurvoor de ontwikkeling en invoering van nieuwe systemen.



Verder werk je mee aan het opstellen van kaders voor de inrichting, het gebruik en het beheer van de centraal opgestelde Storage en Back-up apparatuur en je implementeert deze. Je stelt benodigde procedures en werkinstructies op voor het technische beheer,en voert deze uit.

Opdracht informatie

Interesse?



Stuur ons dan uiterlijk 27 mei 2022, voor 09.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

Mail mij deze opdracht

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support