Titel

Application Consultant ESM

Organisatie

Luchtvaartmaatschappij

Achtergrond opdracht

Voor onze klant, zijn wij op zoek naar een full-time Application Consultant ESM. Als Application Consultant ben je verantwoordelijk voor het beheren, configureren en onderhouden van de applicatie Topdesk met de bijbehorende interface(s), waardoor deze zo optimaal mogelijk blijft aansluiten bij de bedrijfs- en serviceprocessen. Als Application Consultant ESM doe je onderzoek en maak je ook (verbeter-)voorstellen voor Enterprise Service Management (ESM) vraagstukken binnen de (digitale) werkomgeving van onze eindklant.


Er wordt in agile teams en zoveel mogelijk T-Shaped gewerkt. Dit betekent dat iedereen een focus heeft, moor ook in staat is om taken op te pakken buiten zijn of haar directe discipline. Iedereen werkt aan alle mogelijke taken die nodig zijn om de producten waar het team verantwoordelijk voor is succesvol te maken. Rollen versterken elkaar en Userstories worden gezamenlijk opgepakt. Het team is ingericht om iedere dag nieuwe software, configs of features live te zetten, met een zo'n kort mogelijke doorlooptijd van idee tot aan productie. Het continue monitoren van productiesystemen levert waardevolle feedback op om het proces en product verder te verbeteren.


De klant biedt een professionele, dynamische en digitale omgeving waar plezier, uitdaging en groei centraal staan en waarbij jouw succes ons succes is. In deze functie rapporteer je hiërarchisch aan het ICT Service Lead.


Taken:

  • Je ondersteunt als Application Consultant vanuit het kennisgebied applicatiemanagement, het pakket TOPdesk.
  • Je stelt gebruik- en beheer richtlijnen/procedures voor TOPdesk op en je zorgt dat deze correct worden toegepast.
  • Je zorgt voor de implementatie en optimalisatie van releases van TOPdesk en adviseert proactief en vroegtijdig naar gebruikers over aanpassingen en uitbreidingen
  • Je weet alles van de werking en functionaliteiten van deze applicatie en zorgt ervoor dat gebruikers optimaal worden ondersteund in hun werk.
  • Je onderhoudt contacten met de leverancier over nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden.
  • Je inventariseert en vertaalt de proces wensen van gebruikers en richt deze processen praktisch en functioneel in.
  • Je documenteert uitgevoerde werkzaamheden.
  • Je test de applicatie professioneel en effectief.
  • Je zorgt ervoor dat koppelingen met andere systemen goed blijven functioneren.
  • Je speelt een belangrijke rol in het project doorontwikkeling “Self Service”.
  • Je hebt en onderhoudt kennis op het gebied van digitale trends en ontwikkelingen op het gebied van Enterprise Service Management en relevante applicaties en interfaces.
  • Je brengt je proactief advies uit aan het scrum team over de mogelijkheden en toepassingen van ICT.
  • In een agile scrum aanpak is het wenselijk dat je als Application Consultant, naast je primaire vaardigheden, ook aanvullende taken uitvoert op het gebied van innovatie en continuïteit. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het ondersteunen van de Product Owner en de Information Analist met het detailleren van Userstories en het uitvoeren van gebruikerstesten.

Functie eisen

  • HBO werk en denkniveau verkregen door een relevante ICT-opleiding of ervaring met betrekking tot digitale werkomgevingen.
  • Minimaal zeven jaar ervaring als functioneel beheerder/applicatiebeheerder.
  • Je bent een echte ‘crack' op het gebied van TOPdesk.
  • Minimaal drie jaar ervaring met de applicatie TOPdesk.
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met de meest recente versie van TOPdesk versie 11.xx.
  • Aantoonbare recente (in de afgelopen vijf jaar) ervaring met begeleiding/ uitvoeren van releases, updates en upgrades van de modules van TOPdesk.
  • Minimaal twee jaar aantoonbare ervaring met en inzicht in (de ontwikkelingen in) (Self) Service, ITSM/ITIL en Change & Incident Management processen.
  • Kennis van en ervaring met het werken in een (scaled) agile of devops werkomgeving met cloudapplicaties.
  • Kennis en ervaring op het gebied van toepassen van security maatregelen en elimineren van veiligheidsrisico's.

Competenties/Wensen

  • Je bent ‘wendbaar‘, ofwel continue veranderingsbereid. Dit hebben we nodig hebben om steeds beter te worden in wat we doen en mee te bewegen met de continue veranderende wereld om ons heen.
  • Je bent een echte verbinder en weet mensen bij elkaar te brengen om processen vlot te laten verlopen.
  • Je vindt schakelen met verschillende afdelingen geen probleem; je gebruikt je ‘voelsprieten' om ideeën en mogelijkheden te signaleren.
  • Je inlevingsvermogen is belangrijk, evenals vindingrijkheid, overtuigingskracht, een sterke mening en een rechte rug.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je hebt goede vaardigheden op het gebied van change en adoptie.
  • Je hebt uitstekende kennis van de Engelse tool in woord en geschrift.
  •  Je bent vriendelijk en wil je college‘s graag helpen en geeft duidelijk antwoord op vragen.
  • Je bent proactief, initiatiefrijk en creatief.
  • Je bent resultaatgericht en sterk in plannen en organiseren.
  • Je hebt een goed ontwikkeld (probIeem)anaIytisch vermogen.
  • Je hebt hoog verantwoordelijkheidsgevoel / toont eigenaarschap.
  • Je bent leergierig en zoekt met jouw ‘can do‘ mentaliteit alles tot op de bodem uit.
  • Je overziet de bedrijfsprocessen.

Opdracht informatie

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 25 februari 2021, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.


De locatie van de uit te voeren werkzaamheden kan i.v.m. COVID-19 afwijken.

De werkzaamheden kunnen eventueel vanuit huis worden uitgevoerd.

Mail mij deze opdracht

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support