Titel

Applicatiespecialist identity en accessmanagement Single Sign On

Organisatie

Het Shared Service Centrum ICT (SSC-ICT ) van en voor het rijk, is onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk. Zij servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. SSC-ICT ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen zij ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen zij dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.



 



  • Nederlands cv max 5 pagina’s.
  • Alle gevraagde eisen moeten verplicht terug te vinden zijn in het CV van de aangeboden kandidaat.
  • Aan de hand van de harde eisen graag puntsgewijs toelichting geven of de kandidaat voldoet aan de eis met verwijzing naar de pagina’s in het cv!

Achtergrond opdracht

Heeft iemand autorisatie voor applicaties bij verschillende ministeries? Dan heeft hij of zij door identity- en accessmanagement (IAM) maar één account nodig om bij alle applicaties te komen. Jij beheert, realiseert SAML en/of OpenIDConnect koppelingen en monitort deze systemen voor onze klanten: zes ministeries, waaronder Sociale Zaken, Justitie en Veiligheid en Financiën.Het begeleiden van nieuwe applicaties en organisaties. Je maakt het technisch ontwerp en houdt toezicht op het proces. Daarnaast monitor je de IAM-omgeving. Je managet de lifecycle, interfaces en koppelvlakken. Analyseert de logbestanden, doet network-traces, rolt patches uit en updatet de software naar de nieuwste versie. Dagelijks check je of alles goed werkt. Is er een storing? Dan los jij deze op én zorg je dat dit in de toekomst niet meer gebeurt. Eventueel kijk je even mee met de gebruiker. Jij staat open voor efficient werken en stelt deze voor.



 



Achtergrond opdracht:



Wanneer de Corona situatie veranderd kan het zijn dat je ook de verschillende ministeries bezoekt, om te overleggen met technisch architecten of met applicatiebeheerders die graag aan willen sluiten (gebeurd nu remote). Je houdt intakes met klanten zodat je achter de functionele behoefte komt. Wat heeft de klant precies nodig? Dit vertaal je vervolgens naar een juiste configuratie. Ook kijk je naar kansen. Welke nieuwe organisaties en applicaties kunnen mogelijk bij ons aansluiten? Deze partijen benader je. Dit maakt je baan heel afwisselend.

Functie eisen

  • Minimaal 3 jaar ervaring als (technisch) applicatiebeheerder en een HBO denk niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van SSO (Single Sign On) Koppelingen waaronder SAML2; OpenIDConect; (oAuth, OIDC)
  • Minimaal 3 jaar kennis van het beheren van webapplicaties (PHP, Java), Databases (MariaDB)

 

Wensen:



  • Flexibele instelling, klant- en resultaatgericht, omgevingsbewust, communicatief, meedenken
  • Je hebt inzicht in (informatie-)ketens.
  • Je hebt brede algemene ICT-kennis waardoor je bijvoorbeeld kan schakelen met collega’s van Systeembeheer en Netwerkbeheer.
  • Je bent tijdens onze servicewindow van 7.30 uur tot 18.00 uur flexibel inzetbaar. 
  • kennis en ervaring met IDM systemen applicatiebeheer
  • Je kan ook mee draaien met de piket dienst

Opdracht informatie

Interesse?



Stuur ons uiterlijk 22 januari 2021, voor 09.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.



 



De locatie van de uit te voeren werkzaamheden kan i.v.m. COVID-19 afwijken



  • Gesprekken vinden plaats op 14 december

Mail mij deze opdracht

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support