Titel

Allround technisch applicatiespecialist

Organisatie

De opdrachtgever is een Nederlands overheidsbedrijf dat zich bezighoudt met drinkwatervoorziening, riolering en waterbeheer.

Achtergrond opdracht

Ben jij een Allround technisch applicatiespecialist en heb je ervaring met Virtual Desktop omgevingen? Ben je leergierig en creatief in het bedenken van oplossingen? Op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de markt? Dan zoeken we jou om ons team Customer Desktop te versterken.

De IT organisatie van Waternet is onderverdeeld in 3 Solutions: Cloud, Digital Workplace en Internet of Things. Solution Digital Workplace is verantwoordelijk voor het leveren van de digitale werkplek aan de medewerkers van Waternet met als doelstelling: “Iedereen kan altijd en overal werken”. De Solution bestaat uit 3 teams: Customer Service, Support en Desktop. Dit zijn in totaal 34 FTE. Team Customer Desktop is 1 van deze 3 teams.

Het team bestaat uit technisch specialisten op het gebied van VDI, Packaging, Mobile Device Management, Windows 7/10 en functioneel beheer van diverse aan de desktop gerelateerde applicaties. Het team werkt volgens de Agile principes en realiseert op basis van userstory’s de wensen van de diverse klanten

De VDI werkplek is dit moment gebaseerd op VMWare View, Ivanti, Windows 7 en Office 365. Deze draait op eigen hardware in ons eigen datacenter. Hier draaien 1500 concurrent VDI’s. Naast de VDI werkplek zijn er ook nog 150 fat clients en 400 laptops die voor specifieke werkplek behoeftes worden ingezet. Deze laptops zijn deels al voorzien van Windows 10 en Microsoft Intune. 

De nieuwe werkplek komt of op nieuwe hardware in ons eigen datacenter te draaien of we gaan gebruik van Cloud Werkplek op basis van VMWare View on Azure. Hiervoor loopt op dit moment een Proof of Concept die ook door de technisch projectleider verder opgepakt moet worden. Tegelijkertijd met de nieuwe werkplek vindt de migratie naar Windows 10 op alle werkplekken plaats. De fat clients en laptops moeten tevens beheerd worden via Microsoft Intune.

Dit ga je doen:

  • Troubleshooten in de huidige omgeving met RES-WM / AM op non-persistant-VDI’s zit in je bloed. De applicaties zijn een mix van Thinapp en MSI’s. (de MSI’s worden voornamelijk gebruikt om de VDI’s met W7+O365 (VMware) te vullen met RES-AM). Je moet dus ook bekend zijn met UEM. Uiteraard weet je dit zelfstandig op te lossen. Ook het maken van updates op de applicaties is geen probleem voor je. Waternet heeft niet de standaard applicaties maar het merendeel is vrij complex (denk aan InfoWorks, Autodesk (op non-persistant VDI), ArcGis, SiSnet enz.). Je doet hier de 3e lijns ondersteuning en troubleshooting op de gemaakte en reeds aanwezige packages

Functie eisen

  • Een relevante ICT-opleiding en HBO werk- en denk niveau:
  • Ruime ervaring met troubleshooting
  • RES (Ivanti) Automation en Workspace;
  • ThinApp packaging;
  • VDI - VMware Horizon;

Pré’s:

  • MSI/MST packaging;
  • Kennis en ervaring van AppV;
  • Kennis en ervaring van AppVolumes;
  • Microsoft Office 365;
  • Lean en Agile werken;
  • Kennis en ervaring van powershell;

Opdracht informatie

  • Volledig en actueel CV (die overeenkomt met het LinkedIn profiel van de kandidaat)
  • Referenties die zijn gecheckt
  • Een onderbouwde motivatie van maximaal 10 regels
  • Het tarief en beschikbaarheid van de kandidaat

LET OP: Deze functie is niet geschikt voor invulling met een ZZP’er met een eenmanszaak
De intakegesprekken vinden 21 maart 2019 tussen 09:00 en 12:00 plaats
 

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support