Titel

Adviseur Omgevingsmanagement

Organisatie

De opdrachtgever is een netwerkbedrijf voor energie. In Nederland en Noord-Duitsland beheren en onderhouden ze de infrastructuur voor grootschalig transport en opslag van gas. Nu is dat nog vooral aardgas. Dit zal met de energietransitie steeds verder verschuiven naar groen gas en waterstof. Daarnaast werken ze mee aan de aanleg en het beheer van netwerken voor warmte en CO₂. Zij zorgen als 100% staatsdeelneming ervoor dat dit deel van de energievoorziening veilig, ongestoord en zo duurzaam mogelijk gebeurt. Zodat iedereen altijd over energie kan beschikken.


Over de afdeling

Je gaat werken binnen de afdeling Omgevingsmanagement Noord. Binnen deze afdeling komen de disciplines Grondzaken, Juridische zaken, Tracébeheer en Toezicht samen. De afdeling bestaat uit een team van ongeveer 35 medewerkers, die binnen hun omgeving proactief acteren op activiteiten in de nabijheid van onze assets. Wij bewaken de veilige ligging van onze gastransportinfrastructuur. Dit doen we door het juridisch kader te stellen, door ondersteuning te bieden bij projecten en door - in afstemming met bevoegd gezag, gemeentes en provincies - verleggingen proberen te voorkomen. Onze toezichthouders borgen de veilige ligging tijdens (graaf)activiteiten in de nabijheid van ons netwerk.

Functie eisen

Wat vragen we?

  • Je hebt een HBO studie succesvol afgerond. Bij voorkeur in de richting Planologie, Rechten of Bestuurskunde;
  • Je bent minimaal 32-36 uur per week beschikbaar;
  • Je hebt bij voorkeur twee tot vijf jaar relevante werkervaring;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met systeemgerichte contractbeheersing;
  • Je hebt kennis van het openbaar bestuur;
  • Je bent in staat om de belangen van verschillende (publieke) actoren inzichtelijk te maken en eventueel bijbehorende (project-) risico’s te benoemen en te mitigeren;
  • Je bent in staat om RO-procedures en vergunningstrajecten zelfstandig op te starten en succesvol af te ronden;
  • Je kent de actuele wetgeving binnen het vakgebied en bent in staat dit aan collega’s toe te lichten;
  • Je bent in algemene zin communicatief sterk in zowel woord als geschrift;
  • Samenwerken, Plannen en Organiseren, Resultaatgerichtheid, Overtuigingskracht, Analyserend vermogen en Relatiemanagement zijn competenties welke jouw eigen zijn;
  • Je bent in het bezit van een VCA-VOL certificering of bereid deze te behalen;
  • Je hebt plezier in je werk en je staat erom bekend dat het fijn is om met je samen te werken;
  • Voor deze functie is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG), en rijbewijs noodzakelijk.

Achtergrond opdracht

 Als Adviseur Omgevingsmanagement, discipline juridische zaken, adviseer je en ben je contactpersoon voor (interne) klanten op het gebied van operationeel tot strategisch omgevingsmanagement. Concreet betekent dit; het inzichtelijk maken en mitigeren van (project)risico’s op gebied van het omgevingsrecht, het inzichtelijk maken en bewaken van het juridisch kader, vergunningenmanagement, verzorgen van contacten met bevoegde gezagen en het toetsen en bevragen van uitvoerende partijen (opdrachtnemers).

 

Dit gebeurt veelal binnen projecten bij aanleg en onderhoudswerkzaamheden aan het leidingnetwerk en toebehoren.

 

Daarnaast bestaan je werkzaamheden uit het bewaken van de juridische positionering van onze gastransportinfrastructuur binnen ruimtelijke plannen, het uitsturen van zienswijzen en reacties en het adviseren van de leidingbeheerder over mogelijke bedreigingen.

 

Jij ontwikkelt je de komende jaren door tot een echte inhoudelijke vakspecialist, die daarnaast door inzet van je persoonlijkheid en competenties succesvol is. 


Waar ga je werken?

Je standplaats is Groningen. Je reist met regelmaat binnen jouw werkgebied in Noord-Nederland. Je werkgebied kan in de toekomst in overleg veranderen. Deels thuiswerken is mogelijk.

Opdracht informatie

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 18 augustus 2022, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.


Let op! Bij deze opdrachtgever mogen we voor deze opdracht geen ZZP'ers aanbieden. Het betreft een inzet van maximaal 1680 uur per jaar. Max tarief bedraagt € 60,- all-in ex BTW


Bring Your Own Device (BYO): Er dient een zakelijke mobiele telefoon beschikbaar te worden gesteld door Dienstverlener dan wel dient tijdelijk personeel hier zelf over te beschikken. Het uitgangspunt voor tijdelijk personeel is dat zij over een standaard werkplek (‘thin cliënt’) kunnen beschikken, tenzij de lijnmanager beslist dat tijdelijk personeel zijn/haar eigen hardware/laptop dient te gebruiken. De gebruikskosten zijn nadrukkelijk niet declarabel en derhalve voor rekening van de Dienstverlener dan wel tijdelijk personeel.

 

De locatie van de uit te voeren werkzaamheden kan i.v.m. COVID-19 afwijken.

Mail mij deze opdracht

Gerelateerde opdrachten

Voor Communicatie