Titel

Adviseur Omgevingsmanagement.

Organisatie


Het betreft een inzet van maximaal 1680 uur per jaar. 


Bring Your Own Device (BYO): Er dient een zakelijke mobiele telefoon beschikbaar te worden gesteld door Dienstverlener dan wel dient tijdelijk personeel hier zelf over te beschikken. Het uitgangspunt voor tijdelijk personeel is dat zij over een standaard werkplek (‘thin cliënt’) kunnen beschikken, tenzij de lijnmanager beslist dat tijdelijk personeel zijn/haar eigen hardware/laptop dient te gebruiken. De gebruikskosten zijn nadrukkelijk niet declarabel en derhalve voor rekening van de Dienstverlener dan wel tijdelijk personeel.

Functie eisen

  • Je hebt een HBO studie succesvol afgerond. Bij voorkeur in de richting Planologie, Rechten of Bestuurskunde.
  • Je hebt minimaal twee tot vijf jaar relevante werkervaring.
  • Je bent in staat om RO-procedures en vergunningstrajecten zelfstandig op te starten en succesvol af te ronden.
  • Je kent de actuele wetgeving binnen het vakgebied en bent in staat dit aan collega’s toe te lichten.
  • Je hebt kennis van het openbaar bestuur.
  • Je bent in staat om de belangen van verschillende (publieke) actoren inzichtelijk te maken en eventueel bijbehorende (project-) risico’s te benoemen en te mitigeren.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met SCB (systeemgerichte contractbeheersing).
  • Kennis van een gastransportorganisatie en de Omgevingswet zijn een duidelijke pré.
  • Je bent in algemene zin communicatief sterk in zowel woord als geschrift;
  • Samenwerken, plannen en organiseren, resultaatgerichtheid, overtuigingskracht, analyserend vermogen en relatiemanagement zijn competenties welke jouw eigen zijn.
  • Je bent in het bezit van een VCA VOL certificering of bereid deze te behalen.
  • Je hebt plezier in je werk en je staat erom bekend dat het fijn is om met je samen te werken.


Achtergrond opdracht

Je hebt een ambulante functie met een uitvalsbasis in Ravenstein en Ulvenhout, daarom is het van belang dat kandidaten wonen in het zuiden (Brabant-Limburg).

Je reist met regelmaat binnen jouw werkgebied in de omgeving Oost Brabant en Limburg. Deels thuiswerken is mogelijk.


Als Adviseur Omgevingsmanagement, discipline juridische zaken, adviseer je en ben je contactpersoon voor (interne) klanten op het gebied van operationeel tot strategisch omgevingsmanagement. Concreet betekent dit; het inzichtelijk maken en mitigeren van (project)risico’s op gebied van het omgevingsrecht, het inzichtelijk maken en bewaken van het juridisch kader, vergunningenmanagement, verzorgen van contacten met bevoegde gezagen en het toetsen en bevragen van uitvoerende partijen (opdrachtnemers).

Dit gebeurt veelal binnen projecten bij aanleg en onderhoudswerkzaamheden aan het leidingnetwerk en toebehoren.

Daarnaast bestaan je werkzaamheden uit het bewaken van de juridische positionering van onze gastransportinfrastructuur binnen ruimtelijke plannen, het uitsturen van zienswijzen en reacties en het adviseren van de leidingbeheerder over mogelijke bedreigingen.


Jij ontwikkelt je tot een echte inhoudelijke vakspecialist, die daarnaast door inzet van je persoonlijkheid en competenties succesvol is


Wat bieden we je?   

  • De mogelijkheid om je (verder) te ontwikkelen tot een echte inhoudelijke vakspecialist die behoort tot de gezichtsbepalende mensen van de afdeling Omgevingsmanagement.
  • De mogelijkheid om een netwerk op te bouwen met diverse externe partijen en bevoegde gezagen.
  • Een mogelijkheid om kennis en ervaring te verdiepen binnen het vakgebied omgevingsmanagement juridische zaken bij een landelijk energiebedrijf.
  • Je gaat werken bij een bedrijf dat volop aan de energietransitie werkt, binnen een afdeling die in beweging is op gebied van de nieuwe omgevingswet en verregaande digitalisering. 


Over de afdeling

Je gaat werken binnen de afdeling Omgevingsmanagement Zuid. Binnen deze afdeling komen de disciplines Grondzaken, Juridische zaken, Tracébeheer en Toezicht samen. De afdeling bestaat uit een team van ongeveer 30 medewerkers, die binnen hun omgeving proactief acteren op activiteiten in de nabijheid van ons netwerk. Wij bewaken de veilige ligging van onze gastransportinfrastructuur. Dit doen we door het juridisch kader te stellen, door ondersteuning te bieden bij projecten en door - in afstemming met bevoegd gezag, gemeentes en provincies - verleggingen proberen te voorkomen. Onze toezichthouders borgen de veilige ligging tijdens (graaf)activiteiten in de nabijheid van ons netwerk.

Opdracht informatie

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 29 november 2021, voor 12.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

 

De locatie van de uit te voeren werkzaamheden kan i.v.m. COVID-19 afwijken.

Mail mij deze opdracht

Gerelateerde opdrachten

Voor Communicatie