Titel

201804A054 Medewerker servicedesk

Organisatie

Het Ministerie van Economische zaken staat voor een duurzaam ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door aandacht te hebben voor onze natuur en leefomgeving. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland.

DICTU levert ICT en digitale diensten voor EZ en een aantal andere ministeries. Ze zet haar kennis en ervaring in om de beleids- en organisatie doelen van haar opdracht gevers optimaal te ondersteunen. Daarbij speelt ze in op de nieuwste technologische ontwikkelingen, zoals de Cloud. Ook borgt ze een hoogwaardige beveiliging van de gegevens die ze technisch beheert en bewaart.
Meer informatie vindt u op https://www.dictu.nl

Achtergrond opdracht

Wij zijn op zoek naar een servicedesk mederwerker.
Het gaat hier om een servicedesk medewerker met additionele vaardigheden en niet om een systeembeheerder met servicedeskvaardigheden. Als servicedesk medewerker functioneer je als het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en schakel je intern veel met de verschillende oplosgroepen. Tot het takenpakket behoort het aannemen, registreren van calls binnen Topdesk, oplossen of eventueel doorzetten van calls, changes en problems.

Je zet de meldingen uit bij de juiste discipline en je bewaakt nde voortgang en spreekt collega's daarover aan. Tevens draag je zorg voor een tijdige afmelding naar de klant. Daarvoor is een goede communicatie met de beheerders essentieel.

Als extra zal de collega een aantal administratieve taken krijgen zoals het aanvragen van accounts en het ontwikkelen van rapportages binnen het helpdesksysteem.De medewerker draagt samen met zijn/haar collega's de verantwoordelijkheid voor de Servicedesk werkzaamheden binnen DICTU.

Jullie werken als team samen en nemen elkaar over daar waar nodig. Je krijgt volop de gelegenheid om initiatieven te tonen en verantwoordelijkheid te nemen.

De werkzaamheden van de servicedeskmedewerker zijn puur administratief. Dit i.t.t. een eerstelijns servicedesk medewerker die ook direct problemen van de klant verhelpt.Wij beheren geen KA, alleen bedrijfskritische stelsels waarvan de verstoringen alleen door specialisten kunnen worden opgelost.

Functie eisen

Brede kennis en ervaring als servicedesk medewerker
MBO werk en denkniveau
Kennis en ervaring met ITILV3
Communicatief vaardig
Enthousiast, verantwoordellijkheidsgevoel, flexibel, Klantgericht, kwaliteitsgericht en vooral een teamplayer
Initiatief

Gerelateerde opdrachten

Voor IT Management & Support