Heeft u een vraag?

Meer informatie, vragen of een klacht? Wij helpen u graag verder. Ook zijn onderaan deze pagina de meest gestelde vragen en antwoorden voor u samengebracht.
De Staffing Groep
Fultonbaan 2
3439 NE Nieuwegein

  • LinkedIn

  • BTW Nummer: NL 007.929.092 B01
    Handelsregisternummer: 11020532

    Veelgestelde vragen

    Wij willen graag zo helder en duidelijk mogelijk zijn in onze communicatie over onze diensten. Daarom hebben wij hier de meest gestelde vragen en de antwoorden voor u samengebracht. Staat uw vraag er niet tussen? Wij beantwoorden hem net zo graag persoonlijk.

    Opdrachten

    Wat is de selectieprocedure?

    Om in aanmerking te komen voor een interim-opdracht via De Staffing Groep dient u altijd eerst online te reageren. Het eerste deel van de procedure is online: na het doorlopen van de procedure komt uw reactie op een specifieke opdracht in behandeling van de desbetreffende recruiter. 
    Als uw profiel aansluit op de opdracht nodigen we u uit voor een gesprek. Mocht dit niet het geval zijn en wij u op dat moment niet verder kunnen helpen, ontvangt u een afwijzig.
    Elke sollicitatieprocedure bevat een aantal stappen:
    • Een cv-check
    • Een (telefonisch) gesprek met een recruiter van DSG
    Aanvullend kunnen er voor bepaalde opdrachten ook andere selectierondes zijn. Denk aan:

    Ik heb geen passende opdracht gevonden, hoe kan ik toch mijn gegevens achterlaten?

    Nog geen passende interim-opdracht gevonden maar wel op zoek? Maak een DSG-account aan en schrijf uzelf in. Of maak een opdracht-alert aan en ontvangt de nieuwste opdrachten per e-mail.
    Met een DSG-account:
    • Met een klik reageren op een opdracht
    • Overzicht van al uw facturen met de betaalstatus
    • Overzicht van uw contracten
    • Inzicht hoe vaak u bent aangeboden
    • Eenvoudig uw gegevens beheren
    • Goed vindbaar in onze database door onze recruiters

    Hoe check ik de status van mijn reactie op een opdracht?

    Nadat u online heeft gereageerd, houden we u via e-mail op de hoogte van de status en de verdere procedure. U ontvangt na elke stap een e-mail van ons met de relevante informatie.

    Ik heb nog niets gehoord over mijn reactie op een opdracht. Wat nu?

    Gedurende de procedure informeren wij u per e-mail over de status van uw reactie op de opdracht. Bent u door de selectieprocedure heen? Dan ontvangt u van ons hierover een e-mail met daarin de gegevens van
    de recruiter die uw reactie verder in behandeling neemt. Voor vragen over de status van uw reactie, kunt u altijd contact opnemen met uw recruiter. U vindt de contactopties rechts naast de opdracht.

    Ik wil als zzp'er aan de slag. Wat moet ik hiervoor doen?

    Eerst beslist u op welke wijze u aan de slag wilt. Wilt u tijdelijk in dienst of werken vanuit een eigen onderneming? In het eerste geval, kunnen wij helpen bij het kiezen van de juiste contractvorm. Als u een eigen onderneming op wilt starten, moet u contact opnemen met de Kamer van Koophandel.

    Hoe zit het met de Wet DBA? Waar moet ik rekening mee houden?

    Als u als zelfstandig professional aan de slag wilt, moet u voldoen aan voorwaarden in de modelovereenkomst. Wij kunnen u hierover adviseren. Meer informatie is te vinden op de pagina over de WDBA.

    Contractbeheer

    Ik ga starten bij een opdrachtgever en moet met De Staffing Groep contact opnemen. Wat nu?

    Als u bij ons kunt aangeven wat de start- en einddatum is en welk tarief er is afgesproken, dan checken wij die gegevens bij de opdrachtgever. Zodra we een inzetbevestiging hebben ontvangen, nemen we contact met u op om de contractvoorwaarden te bespreken.

    Ik heb nog geen contract mogen ontvangen, wanneer krijg ik deze?

    Het contract sturen we naar u op zodra we een getekende overeenkomst van de opdrachtgever hebben ontvangen.

    Waarom heb ik mijn verlenging nog niet ontvangen?

    De verlenging sturen we naar u op zodra we een getekende overeenkomst van de opdrachtgever hebben ontvangen.

    Per wanneer kan ik mijn contract opzeggen?

    Dat is afhankelijk van de afspraak die we wederzijds hebben gemaakt met de opdrachtgever. U kunt hierover contact met ons opnemen. Een contract met een start- en einddatum kunt u niet tussentijds opzeggen. 

    Wat is jullie betalingstermijn?

    Dat hangt van het contract en van de opdrachtgever af. Bij een regulier detacheringscontract bedraagt de betalingstermijn 30 dagen na ontvangst factuur. Bij een servicecontract, waarbij de opdrachtgever en u elkaar zonder onze tussenkomst hebben gevonden, heeft u een betalingstermijn afgesproken met de opdrachtgever die wij overnemen met een aantal dagen verwerkingstijd. Als u niet zeker weet welke betalingstermijn voor u geldt, kunt u contact met ons opnemen. 

    Waarom is mijn factuur nog niet betaald?

    Om een factuur te betalen moeten alle documenten op orde zijn. Van u en van de opdrachtgever. Vaak zijn ontbrekende documenten de reden van een latere betaling. Bij het ontbreken van benodigde documenten streven we ernaar om u dat zo snel mogelijk te laten weten. U kunt ook altijd contact met ons opnemen.

    Welke gegevens heb ik nodig om te factureren?

    De benodigde gegevens kunt u vinden in uw contract. Verdere informatie over factureren kunt u vinden op onze website

    Kan er een specifiek artikel uit het contract gehaald worden?

    Bij een detacheringscontract overleggen we dit intern met de betreffende client manager. Bij een serviceovereenkomst kan dit niet, tenzij er een sprake is van een zwaarwegende reden.

    Welke documenten hebben jullie van mij nodig?

    Afhankelijk van de inhuursituatie hebben wij de volgende documenten nodig:

    • Kopie gewaarmerkt uittreksel KvK (niet ouder dan 3 maanden)
    • Kopie G-rekeningovereenkomst met de Belastingdienst (alleen als u in loondienst bent);
    • Volledig ingevulde checklist;
    • Uitslag ondernemerscheck via de belastingdienst;
    • Bewijsstuk omzetbelastingnummer. Soms hebben we klantafhankelijke overige stukken, denk aan:
    • Gewaarmerkte kopieën van het hoogst behaalde diploma;
    • Geheimhouding/integriteitverklaring;
    • Kopie VOG;
    • Verklaring inzake opslagen.

    Hoe lang duurt het voordat ik een contract krijg?

    Het contract kunnen we opsturen zodra we een getekende overeenkomst van de opdrachtgever hebben ontvangen. Wij zijn hiervoor afhankelijk van de snelheid van de opdrachtgever. Natuurlijk sporen we de opdrachtgever aan om dit zo snel mogelijk te regelen. Voor informatie over het contract kunt u vaak ook bij de inhurende manager van de opdrachtgever terecht.

    Kunnen jullie aangeven wat de status is van het contract van een professional?

    Als u de status van het contract van een professional wilt weten, kunt u contact opnemen met de afdeling contractmanagement via 030-6001500.

    Facturen

    Ik heb een vraag over een ingediende factuur, bij wie moet ik zijn?

    Als u een vraag heeft over een ingediende factuur, bijvoorbeeld over wanneer deze betaald wordt, kunt u uw vraag mailen naar: crediteuren@destaffinggroep.nl

    Wanneer kan ik een factuur het best opsturen?

    De factuur kan opgestuurd worden wanneer de periode waar de factuur over gaat is afgesloten.

    Hoe kan ik mijn factuur indienen?

    Na het opstellen van uw factuur kunt u deze met de benodigde urenverantwoording per mail versturen naar basisfactuur@destaffinggroep.nl of basicfactuur@destaffinggroep.nl.

    Wanneer u gebruik wilt maken van onze versnelde betalingsservice kunt u uw factuur met een geaccordeerde urenverantwoording versturen naar versneldbetalen@destaffinggroep.nl.

    Op welke manier kan ik een factuur inleveren?

    Stuur uw factuur naar het mailadres dat van toepassing is op uw factuur. Dit zijn de adressen:


    Meer informatie over versneld betalen en factureren

    Ik wil gebruik maken van High-Speed versneld betalen binnen 3 werkdagen. Wat moet ik doen?

    Vermeld duidelijk op uw factuur:

    High Speed versnelde betaling en breng 3% in mindering op het ex. btw totaalbedrag. Stuur daarna de factuur naar: versneldbetalen@destaffinggroep.nl en wij doen de rest.

    Bekijk voorbeeld factuur High-Speed betaling

    Wij betalen uw factuur gegarandeerd binnen 3 werkdagen.

    Voor een versnelde betaling brengen wij kosten in rekening.

    Ik wil gebruik maken van Premium betalen binnen 8 werkdagen. Wat moet ik doen?

    Vermeld ‘Premium betaling’ op uw factuur en breng 2% in mindering op het totaalbedrag, excl. btw. Stuur daarna de factuur naar: versneldbetalen@destaffinggroep.nl en wij doen de rest. Wij betalen uw factuur gegarandeerd binnen 8 werkdagen.

    Voorbeeld factuur Premium betaling

    Voor een versnelde betaling brengen wij kosten in rekening.

    Aan welke eisen voldoet een correcte factuur?

    Voor het opstellen van een factuur zijn er door de belastingdienst factuureisen geformuleerd. Zie het voorbeeld op de website van de belastingdienst.

    Wat gebeurt er als de factuur niet correct is?

    Als de factuur niet is opgesteld volgens de factuureisen van de belastingdienst, kunnen wij de factuur niet opnemen in onze administratie. Hetzelfde geldt als de factuur afwijkt van wat er geaccordeerd is door de klant. Wij melden u dit zodra we de factuur behandelen.

    Wat gebeurt er als ik de factuur naar het verkeerde e-mailadres stuur?

    In dat geval kan de verwerking en betaling vertraagd worden.

    Ik heb een onjuiste factuur ingediend. Wat moet ik doen?

    In dat geval ontvangen we graag een creditnota of een debetnota. Deze heft de onjuiste factuur boekhoudkundig op. Alleen een nieuwe factuur sturen met het juiste bedrag is niet voldoende, ook voor uw eigen boekhouding.

    Wat houdt een urenvoorstel in?

    Sommige klanten werken strikt met een eigen urenverantwoording. De uren die voor de deadline zijn goedgekeurd door de manager worden dan 1 keer per maand of om de 4 weken aan ons doorgegeven. We verwachten van u een factuur conform deze urenopgave.

    Wanneer kan ik het urenvoorstel verwachten?

    Wij geven aan wanneer wij het voorstel verwachten van de opdrachtgever en wanneer dit voorstel wordt doorgezet.

    Mijn uren komen niet overeen met het urenvoorstel. Wat nu?

    De uren van de opdrachtgever zijn leidend voor de opmaak van de factuur. We werken in dit geval niet met een geaccordeerde urenstaat. Wij vragen u vriendelijk om in een geval van een verschil in uren de urenregistratie te verifiëren. Als de uren goed zijn verwerkt, komen de uren mee met de volgende urenopgave.

    Wanneer wordt mijn factuur betaald?

    Conform overeenkomst:

    • Binnen 3 werkdagen middels High-speed versneld betalen.
    • Binnen 8 werkdagen middels Premium versneld betalen.
    • Binnen 30 tot 45 dagen als de wettelijke betalingstermijn geldt.
    • Binnen 5 werkdagen nadat wij de betaling van de opdrachtgever hebben ontvangen. De betalingstermijn van de opdrachtgever gaat lopen nadat wij hen een factuur hebben gestuurd. Dat gebeurt doorgaans binnen enkele dagen nadat wij uw factuur hebben ontvangen.

    Mijn DSG voor professionals

    Hoe maak ik als professionals een account aan voor Mijn DSG?

    Het enige wat u hoeft te doen is u aanmelden met uw competenties en uw cv. U ontvangt automatisch een e-mail binnen een werkdag met de bevestiging van uw aanmelding met daarin uw gebruikersnaam en wachtwoord.

    Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord of gebruikersnaam vergeten?

    Vraag direct een nieuw wachtwoord of account aan. U krijgt een e-mail waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen. U kunt ook contact opnemen met de afdeling Professionals op nummer 030-6001500 of via professionals@destaffinggroep.nl.

    Wat zijn de mogelijkheden van Mijn DSG?

    U kunt met Mijn DSG uw facturen en factuurdata bekijken, en zien hoe en hoe vaak u bent aangeboden op een aanvraag. Ook beheert u via Mijn DSG uw persoonlijke gegevens, zodat onze recruiters u beter kunnen vinden

    Voordelen van een DSG-account:
    • Met een klik reageren op een opdracht
    • Overzicht van al uw facturen met de betaalstatus
    • Overzicht van uw contracten
    • Inzicht hoe vaak u bent aangeboden
    • Eenvoudig uw gegevens beheren
    • Goed vindbaar in onze database door onze recruiters

     

    Hoe kan ik mij uitschrijven?

    Om u uit te schrijven, stuurt u een mail naar professionals@destaffinggroep.nl. Wij regelen vervolgens de uitschrijving.

    Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

    Wij gaan zeer zorgvuldig met uw gegevens om, conform de Wet bescherming persoonsgegevens. Uw gegevens worden in ons computersysteem verwerkt en uitsluitend gebruikt door onze medewerkers. Wij verstrekken uw gegevens nooit aan derden zonder uw toestemming.

    Wet DBA

    Geldt de WDBA ook voor mij?

    Als u als zelfstandige werkt of zelfstandigen inhuurt geldt de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (WDBA) ook voor u. Voor de Belastingdienst moet het duidelijk zijn of er sprake is van een dienstbetrekking, de WDBA moet daarover meer duidelijkheid verschaffen. Het is vanaf 1 mei 2016 niet meer mogelijk om een nieuwe VAR aan te vragen en vanaf 1 mei 2017 kan niet meer gewerkt worden met een VAR.

    Is het verplicht om te werken met een modelovereenkomst?

    Nee, wanneer het overduidelijk is dat een zelfstandige een ondernemer is en er dus overduidelijk geen sprake is van een dienstverband is het niet nodig om te werken met een modelovereenkomst. In geval van twijfel is het wel raadzaam om als opdrachtnemer en opdrachtgever te bepalen volgens welke modelovereenkomst gewerkt gaat worden. Op deze manier is het duidelijk binnen welke kaders het werk verricht moet worden om niet als dienstverband beoordeeld te kunnen worden.

    Ik huur ZP-ers in via De Staffing Groep, wat verandert er voor mij?

    De Staffing Groep gaat gebruik maken van modelcontracten en op andere manieren opdrachtgevers helpen bij het mitigeren van de risico’s die ontstaan bij de WDBA. Dat betekent ook dat wij u toestemming vragen voor een juiste opdrachtomschrijving. Het best kunnen wij u hierover adviseren in een gesprek waarbij wij rekening houden met uw specifieke situatie en belangen. Een (vrijblijvende) afspraak is zo gemaakt door Arno Pronk te mailen.

    Hoe kan ik als opdrachtgever die ZP-ers inhuurt de risico’s minimaliseren?

    Als opdrachtgever kunt u zich volledige vrijwaren van de inleners- en ketenaansprakelijkheid. Dit doet u door in te huren via een intermediair die NEN 4400-1/2 gecertificeerd is en door gebruik te maken van de disculpatieregeling waarbij u 25% van het totale factuurbedrag op een G-rekening afstort. In een gesprek kunnen wij hier gedetailleerder op in gaan. Een (vrijblijvende) afspraak is zo gemaakt door Arno Pronk te mailen.

    Ik werk als ZP-er via De Staffing Groep, wat verandert er voor mij?

    In de transitieperiode van 1 mei 2016 tot 1 januari 2018 is het de bedoeling om per verlenging te gaan werken met een modelovereenkomst. De Staffing Groep gebruikt nu nog een tijdelijke goedgekeurde modelovereenkomst, maar zal binnenkort de modelovereenkomst van de Bovib (Brancheorganisaties voor Intermediairs en Brokers) gaan gebruiken. Met opdrachtgevers is de Staffing Groep in gesprek over de WDBA en de inventarisatie van alle lopende contracten. In de loop van 2017 zal duidelijk worden of uw inzet gecontinueerd kan worden middels een modelovereenkomst of dat we in gesprek met u gaan over een van de alternatieven.

    Is de Wet DBA definitief ingevoerd?

    Ja, op 2 februari 2016 heeft de Eerste Kamer het voorstel voor de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (WDBA) aangenomen. Op 1 mei 2016 is deze wet in werking getreden en geldt er een transitieperiode tot 1 januari 2018. Wel is de politiek nu druk doende de WDBA zodanig te verduidelijken op bijv. de definities van gezagsverhouding en vrije vervanging om onduidelijkheid en onzekerheid in de markt bij inhurende opdrachtgevers en zelfstandigen weg te nemen.

    Waar kijkt de Belastingdienst naar bij het beoordelen van de arbeidsrelatie?

    De Belastingdienst heeft een ‘Handreiking beoordelingskader overeenkomsten arbeidsrelaties (Handreiking DBA)’ uitgebracht. De belangrijkste checks vinden zijn op de vijf volgende kenmerken:

    1. Is er sprake van een gezagsverhouding tot de opdrachtgever en
    2. Is er een persoonlijke verplichting om arbeid te verrichten (aspect vrije vervanging)

    Waar kan ik goedgekeurde modelovereenkomsten vinden?

    Klachten

    Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

    Wij willen u zo goed mogelijk helpen, maar er kan soms toch iets misgaan. In zo’n geval vernemen we het graag, zodat we u in het vervolg beter kunnen helpen. U kunt uw klacht melden via klachten@destaffingroep.nl.

    Wat doen jullie met een klacht?

    • Wij onderzoeken bij welke afdeling uw klacht hoort.
    • Deze afdeling gaat met uw klacht aan de slag.
    • Als we vragen hebben, nemen we contact met u op.
    • U krijgt binnen 2 werkdagen een brief of e-mail van ons waarin beschreven staat wat we met uw klacht doen.

    Voordelen van een account

    • Overzicht van al uw facturen
    • Overzicht van uw contracten
    • Inzicht hoe vaak u bent aangeboden
    • Eenvoudig uw gegevens beheren
    • Goed vindbaar door onze recruiters

    Waar bent u naar op zoek?

    search.legendtitle
    Alert instellen

    Alert instellen

    U staat op het punt voor de volgende filters een alert in te stellen. Dit betekent dat we u via e-mail een bericht sturen zodra er nieuwe interim opdrachten zijn die aan uw filters voldoen.

      Deze velden dienen ingevuld te worden.

      Uiteraard gaan wij vertrouwelijk om met uw gegevens.

      Zodra er nieuwe interim opdrachten zijn die aan uw filters voldoen sturen we u een e-mail. Deze bevat ook een link waarmee u deze opdrachtalert kunt stopzetten.